استاندار قم عشایر نشین شد

۱۴۰۰/۱۲/۲۳ - ۰۹:۰۹:۰۴
کد خبر: ۱۳۰۹۳۱۲
استاندار قم عشایر نشین شد
استاندار قم در بازدید چند ساعته از محل زندگی عشایر محدوده جاده قدیم قم_ تهران، پای درد دل عشایرنشینان خونگرم این منطقه در سیاه چادرها نشست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا از قم، سید محمد تقی شاهچراغی در ادامه بازدید های میدانی خود از مناطق کمتر برخوردار استان، با حضور در بین عشایر ایل های شاهسوند، زند و کلکو، به بررسی درخواست ها و مشکلات آنان پرداخت.

استاندار قم در حاشیه این بازدید به جمعیت 300 خانواری عشایر استان اشاره کرد وافزود: تامین آب شرب و آب خوراکی دام از جمله مطالبات مهم عشایر است که مقرر شد با تامین تانکر های ثابت و سیار ذخیره آب و دستگاه های اب شیرین کن و نیز استفاده زا ظرفیت چمشه های طبیعی موجود در منطقه این مشکل مرتفع گردد.

شاهچراغی همچنین پیرامون مشکل مسیر عبور احشام از جاده قدیم قم تهران و در حاشیه روستای عباس آباد گفت: این مشکل با سخت زیر گذر حل خواهد شد که امیدواریم با رایزنی و توافق صورت گرفته، عملیات ساخت آن در سال آینده اجرایی شود.

استاندار قم ادامه داد: مسائل و مطالبات عشایر استان قابل حل بوده و با هماهنگی بین دستگاه های ذیربط و تلاش و برنامه ریزی اداره کل جهاد کشاورزی استان و اداره کل امور روستایی و عشایری در اسرع وقت این مشکلات مرتفع خواهد شد.

پیگیری و بررسی احداث زیر گذر جاده قدیم قم_ تهران در حاشیه روستای عباس آباد برای رفع مشکلات عبور احشام از عرض جاده و آب شرب بهداشتی در روستاهای عباس آباد، ایلیخ بلاغی و چشمه نور، بازدید از چشمه حسنلی در روستای چشمه نور و ایلراه عشایری در مراتع مره، تکلیف به اداره کل جهاد کشاورزی استان برای تامین نهاده های دامی مورد نیاز دامداران عشایر استان، تامین دستگاه آب شیرین کن و مخازن ذخیره آب در مناطق عشایر نشین، بررسی وضعیت مالکیت مراتع و بهره مندی عشایر از مراتع از جمله مواردی بود که استاندار قم در این بازدید چند ساعته از مناطق عشایر نشین استان در جاده قدیم قم تهران مورد بررسی قرار داد.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز