اتحاد رمز اصلی اقتدار امت اسلام مقابل مستکبران است

۱۴۰۱/۰۱/۱۶ - ۰۸:۰۸:۴۵
کد خبر: ۱۳۱۵۲۰۱
اتحاد رمز اصلی اقتدار امت اسلام مقابل مستکبران است
یکی از اساتید حوزه علمیه اتحاد و همدلی را از عوامل اقتدار و قدرتمندی امت اسلام مقابل مستکبران دانست و گفت: خداوند متعال برای تقویت اتحاد امت اسلام مشترکاتی از جمله قبله، اعمال، عبادات و قرآن کریم را معرفی کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا از قم، حجت الاسلام و المسلمین محمد حاج ابوالقاسم دولابی طی سخنانی در  آیین ترتیل خوانی قرآن کریم در حرم بانوی کرامت با بیان نکات تفسیری گفت: در جزء دوم قرآن نکاتی وجود دارد که بیانگر اقتدار امت اسلامی است که در حقیقت امت برتر است به شرط آنکه این امت مومن به خدا باشند.

وی افزود: انسجام و اتحاد، همدلی و همراهی امت اسلام با یکدیگر از عوامل اقتدار و قدرتمندی امت اسلام است که در آیه ۲۰۸ سوره بقره به این نکته اشاره شده است.

استاد حوزه علمیه خاطر نشان کرد: راه شیطان راه ایجاد تفرقه و دودستگی و شکاف بین جوامع اسلامی است اما راه اولیای الهی راه همبستگی و اتحاد است.

حاج ابوالقاسم تاکید کرد: سنت الهی آن است که پیروزی بدون اتحاد و همدلی کسب نخواهد شد و روش شیطان ایجاد اختلاف و دشمنی بین امت اسلام است.

وی یادآور شد: دشمنان در باطل خود با همدیگر اتحاد دارند اما متاسفانه در جوامع اسلامی با اینکه بر حق هستند تفرقه وجود دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: خداوند جهت انسجام امت اسلام، اقداماتی را انجام داده است که اولین آن‌ها ایجاد نمادهای مشترک از جمله قبله، اعمال، عبادات، کتاب است.

وی در ادامه گفت: نبی گرامی اسلام از طرف خداوند مامور شد جهت قبله مسلمین را تغییر دهد که همین مسئله باعث اتحاد و انسجام مسلمین شد و یکی از رموز اتحاد امت اسلام، قبله مشترک است.

استاد حوزه علمیه تاکید کرد: قرآن به عنوان کتاب مشترک مسلمین رمز اتحاد و انسجام امت اسلام و هدایت بخش تمامی امت اسلام است مشروط بر آنکه مسلمین به این کتاب الهی متمسک شوند.

حاج ابوالقاسم خاطر نشان کرد: زبان قرآن و زبان عربی باید به عنوان زبان محتوای علوم اسلامی و قرآنی مورد آموزش قرار گیرد.

وی افزود: علاوه بر نمادهای مشترکی که ذکر شد، خداوند مناسک جمعی را برای امت اسلام تشریع نموده که نماز جمعه، حج خانه خدا و اعمال جمعی از مهم ترین عوامل انسجام و اتحاد به حساب می آید.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: حج از مهم ترین عباداتی که عامل انسجام امت اسلام می شود که همین اتحاد می تواند عامل قدرتمندی و اقتدار امت اسلام شود.

وی در پایان گفت: حمایت پروردگار از انسان هایی که اتحاد دارند از آثار و برکات اتحاد است چرا که اتحاد مایه آرامش و امنیت و پیروزی می شود و خداوند از متحدین زیر پرچم اسلام رضایت دارد و پیروزی را نصیب امتی خواهد کرد که وحدت داشته باشند.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز