امام جمعه قم: دشمنان از حضور ملت ایران در راهپیمایی روز قدس سردرگم شده‌اند

۱۴۰۱/۰۲/۰۹ - ۱۳:۳۴:۵۲
کد خبر: ۱۳۲۳۹۹۰
امام جمعه قم: دشمنان از حضور ملت ایران در راهپیمایی روز قدس سردرگم شده‌اند
امام جمعه قم با اشاره به حضور ملت ایران در راهپیمایی روز قدس گفت: امروز به برکت این حضور، آن‌چنان دشمنان برنامه‌ریزی کرده بودند که امسال کسی در راهپیمایی شرکت نمی‌کنند، ولی خبر ندارند که مردم سختی و مشکلات دارند اما به یک سری مسائل پیمان بسته‌اند و با امام خود پیمان بسته‌اند که ناگسستنی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا از قم، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در مصلی قدس برگزار شد گفت: گناه انسان را از مسیر بندگی دور می‌کند و انسان را به کج روی فرامی‌خواند و انسان‌هایی که در گناه غوطه‌ور هستند، از بندگی بویی نبرده‌اند.

 

امام‌جمعه قم گفت: انسان‌های گناهکار در این دنیا رسوا می‌شوند و انگشت‌نما می‌شوند و حالت فراموشی به انسان دست می‌دهد و دچار بی‌هویتی می‌شود.

وی بابیان اینکه گناه همانند لکه سیاه بر روی یک پارچه سفید است اظهار داشت: برخی گناهان اعمال نیک انسان را از بین می‌برد و پیامبر(ص) می‌فرمایند که از گناهان موجب از بین رفتن اعمال نیک خواهد شد.

حسینی بوشهری با اشاره به حضور ملت ایران در راهپیمایی روز قدس گفت: امروز به برکت این حضور، آن‌چنان دشمنان برنامه‌ریزی کرده بودند که امسال کسی در راهپیمایی شرکت نمی‌کنند، ولی خبر ندارند که مردم سختی و مشکلات دارند اما به یک سری مسائل پیمان بسته‌اند و با امام خود پیمان بسته‌اند که ناگسستنی است.

امام‌جمعه قم گفت: مسئولان اگر در مسائل اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و... اشتباه کرده‌اید، با مردم در میان بگذارید و عذرخواهی کنید و هیچ‌کسی از مردم مورد اعتماد تر نیست.

وی افزود: باید از مردم تشکر کنیم که با زبان روزه به میدان آمدند و از قدس شریف دفاع کردند و در این راهپیمایی حضور یافتند.

حسینی بوشهری با اشاره به برخی شبهات در مورد روز قدس گفت: بدانید که در مورد این روز ما مبنای قرآنی داریم و عقل ما می‌گوید که ابراز همدردی با ملت مظلوم کنیم، اول اینکه مسجدالاقصی قبله اول مسلمانان است و اجازه ندادند و ظلم به ملت مظلوم فلسطین می‌کنند.

امام‌جمعه قم گفت: تحولات این 74 سال که از اشغال فلسطین می‌گذرد، آن‌هم توسط پیر استعمار انگلیس و امروز برخی از کشورهای عربی که برای صهیونیست‌ها فرش قرمز پهن می‌کنند، فاجعه آور است و ننگ بر کسانی که این ظلم‌ها را دیدند و سکوت کرده و امروز این‌گونه ملت مظلوم فلسطین را تنها گذاشته‌اند.

وی گفت: این افراد و گروه‌ها خجالت نمی‌کشند که در کنار صهیونیست‌ها می‌نشینند و می‌گویند ما می‌خواهیم از این طریق با صهیونیست‌ها طرح دوستی بریزیم تا دست از سر فلسطین بردارند.

حسینی بوشهری گفت: این رژیم دارای آشفتگی‌های داخلی و آسیب‌های اجتماعی و... دارد و بعد از 74 سال هنوز نتوانسته‌اند دولت مستقر کنند و این نشان‌دهنده عظمت امت اسلامی است.

وی گفت: فلسطینی‌ها بدانند و امیدوار باشند و ملت بزرگ اسلام پشت سر مردم فلسطین هستند و همان‌گونه که رهبری معظم انقلاب فرمودند، امیدوار باشید و فلسطین روبه‌جلو درحرکت است.

امام‌جمعه قم تصریح کرد: این دولت جعلی در یک سرزمین حساس قرارگرفته است و این تنها موضوع فلسطین نیست و دولت منحوس صهیونیستی بر روی سیاست‌های کلی جهان چنگ انداخته است و پشت و روی پرده خط دهی کرده و کارهای خود را انجام می‌دهند اما به فضل الهی این‌ها زودگذر است.

حسینی بوشهری گفت: در طول این چند دهه هنوز دنیا اجازه نداده است که مظلومیت مردم فلسطین در قالب هنر به تصویر درآید و آن‌چنان به رسانه‌ها مسلط هستند که اجازه نمی‌دهند افکار جهانی به‌درستی شکل گیرد و ما این حرکت‌های سازش‌کارانه کشورهای عربی و اسلامی را محکوم می‌کنیم و می‌گوییم که این اقدامات راه به‌جایی نمی‌برد و با صراحت می‌گوییم که پای رژیم صهیونیستی را به منطقه ما بازکرده‌اید و اگر روزی اتفاقی رخ دهد سیل همه شما را خواهد برد.

وی گفت: راهپیمایی اعلام انزجار است تا اثبات کنیم در کنار ملت فلسطین هستیم اما تنها راه نیست، از سازمان‌های بین‌المللی و کشورها انتظاری نیست، موضوعی که رهبری معظم انقلاب تأکید کرده‌اند همه‌پرسی است و ملت اصلی شامل یهودیان، مسلمانان و مسیحیان شرکت کنند.

امام‌جمعه قم افزود: کشورهایی که مدعی اسلام هستند باید رابطه خود را با صهیونیست‌ها قطع کنند و دست از نفاق بردارند و به حماس می‌گوییم که دست از مقاومت برندارید و سالیان سال است که در صحن مسجدالاقصی مردم را به خاک و خون می‌کشند اما بار دیگر صحن پر از جمعیت می‌شود و دست از مقاومت برندارید که ملت ایران پشتیبان شماست.

حسینی بوشهری با اشاره به موضوع افغانستان گفت: ما نمی‌توانیم به‌راحتی از کنار این اتفاقات بگذریم، هیئت حاکمه افغانستان اگر می‌خواهد اقتدار خود را نشان دهد باید حافظ ملت افغانستان چه شیعه و چه سنی باشد.

وی افزود: حکومت‌داری لوازمی دارد که لوازم آن حفظ امنیت مردم است و مطمئن باشید اگر پیشگیری نکنید نسل‌کشی در افغانستان راه می‌افتد.

امام‌جمعه قم به دیدار مقام معظم رهبری در دیدار با دانشجویان اشاره کرد و گفت: ایشان در آن جلسه فرمودند که دنیا در آستانه یک نظم جدید بین‌المللی است، دوران دوقطبی بودن و تک‌قطبی بودن گذشت، این جنگ اوکراین که اتفاق افتاده باید عمیقاً نگاه کرد و باید همه ملت و مسئولان با طراحی‌ها غافلگیر نشویم و این پیام رهبری مثل در می‌درخشد.

وی به‌روز کار و کارگر اشاره کرد و گفت: کارگران در تولید ما نقش دارند و حریم و حرمت آن‌ها باید حفظ شود و جوهره اسلام ما از کارگران ‌همواره دفاع کرده‌اند.

حسینی بوشهری همچنین به‌روز معلم اشاره کرد و گفت: معلمان عزیز ما در این دوران کرونا سختی‌ها را تحمل کردند و اکنون‌که مدارس بازگشایی‌شده سعی کنید تا جایی که می‌شود، جبران کنید و راه و روش شهید مطهری را دنبال کنید.

امام‌جمعه قم همچنین به‌روز ملی خلیج‌فارس اشاره کرد و گفت: غلط می‌کنند کسانی که گاهی برای دل‌خوش کردن برخی لفظ دیگری به کار می‌برند، و از واقعیت تاریخی می‌گوییم که اینجا خلیج‌فارس است و در اختیار نیروهای دریایی جمهوری اسلامی است.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز