استاندار قم: سرمایه گذاری خارجی اولویت مهم اقتصاد استان است

۱۴۰۱/۰۲/۱۰ - ۰۷:۳۱:۵۱
کد خبر: ۱۳۲۴۱۵۱
استاندار قم: سرمایه گذاری خارجی اولویت مهم اقتصاد استان است
استاندار قم در نشست با سرمایه گذاران هندی با اشاره به تلاش های صورت گرفته برای تسهیل روند جذب سرمایه گذاری های خارجی در قم گفت: این موضوع جز اولویت های مهم برای رونق و شکوفایی اقتصاد استان است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، سیدمحمدتقی شاهچراغی استاندار قم در دیدار با سرمایه گذارانی از کشور هند در سالن جلسات استانداری قم، با تاکید بر رفع مشکلات سرمایه گذاری خارجی در قم ابراز داشت: مسوولان استانی باید موانع و معضلات سرمایه گذاری در این استان را برطرف کنند.

استاندار قم با تاکید دوباره بر حمایت مجموعه مدیریت استان از سرمایه گذاری خارجی و سهولت بیشتر سرمایه گذاری خارجی در برخی استانهای دیگر، گفت: تکلیف پنجره واحد سرمایه گذاری در سطح استان باید در اسرع وقت مشخص شود تا بسیاری از روند طولانی سرمایه گذاری برطرف شود.

شاهچراغی اظهار داشت: در زمینه دشواری سرمایه گذاری در قم ایراد به مدیران استانی وارد است و طولانی بودن روند اداری و پیچیدگی های آن قابل قبول نیست.

استاندار قم تصریح کرد: برای رونق سرمایه گذاری خارجی در قم باید مدت اقامت یک ساله اتباع سرمایه گذار در این استان هم مانند برخی استانهای دیگر مانند مشهد حداقل سه ساله شود.

وی با تاکید بر سهولت صدور مجوزها و استعلام‌های سرمایه گذاران خارجی در قم، ابراز داشت: تمام موانعی که امکان حل شدن در داخل استان دارد باید برطرف شود و موانع قانونی نیز با پیگیری قابل مدیریت است.

در این دیدار سرمایه گذاران هندوستانی نیز نسبت به ضرورت راه اندازی دفتری ویژه سرمایه گذاری اتباع برای حل مشکلات کنونی سرمایه گذاری خارجی در استان قم و کاهش روند پیچیده صدور انواع مجوزها تاکید کردند.

این سرمایه گذاران همچنین با انتقاد از روند طولانی و چندین ساله صدور مجوز سرمایه گذاری و اقامت در قم، نسبت به ارائه این خدمات از بستر دولت الکترونیک و حذف مراجعات پرتکرار حضوری به ادارات متولی سرمایه گذاری خارجی در قم و تهران تاکید داشتند.

یک ساله بودن گواهینامه راهنمایی و رانندگی به همراه یک ماهه بودن ویزای اقامت در ایران از مهمترین مباحثی بود که سرمایه گذاران هندی از آن بعنوان چالش های مهم سرمایه گذاری یاد کردند.

اختصاص یک کد ویژه برای اتباع سرمایه گذار در ایران برای سهولت روند اداری و استعلامات مورد نیاز  از دیگر خواسته های این افراد جهت سرمایه گذاری و ورود سرمایه به قم و سایر شهرهای مستعد سرمایه گذاری بود.

انتهای پیام

نظر شما