امیرآبادی: دولت قبلی با وجود تذکرهای فراوان اقدام به جراحی اقتصاد کشور نکرد

۱۴۰۱/۰۲/۲۲ - ۱۸:۰۸:۵۵
کد خبر: ۱۳۲۸۲۷۲
امیرآبادی: دولت قبلی با وجود تذکرهای فراوان اقدام به جراحی اقتصاد کشور نکرد
نماینده مردم قم در مجلس به جراحی اقتصادی بزرگ صورت گرفته در ایران اشاره و اظهار کرد: عقیده داریم اختصاص ارز دولتی، موجب رانت، فساد و مشکلات فراوان می‌شود، این مسئله در زمان دولت قبلی بارها بیان اما در نهایت دولت فعلی اجرایی شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا از قم احمد امیرآبادی امروز در همایش خیرین و حامیان سلامت استان قم که در تالار امام علی(ع) دانشگاه علوم پزشکی قم برگزار شد ابراز کرد: مردم قم مدیون جامعه سلامت و خیرین این حوزه هستند به خصوص در این دو سال اخیر که جانانه وارد میدان شدند و به کمک همنوعان خود شتافتند که البته حضور خیرین تنها در زمینه تامین درمان و سلامت نبود و ناظر به کمک‌های معیشتی هم بوده است.

وی افزود: تلاش‌های خوبی را از سوی خیرین حتی در زمینه تامین غذای بیمارستان‌ها شاهد بودیم که نشان‌دهنده دوراندیشی و حضور به موقع آنها در میدان عمل است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قم دارای ویژگی‌های خاصی است که در همه زمینه‌ها باید به آن توجه شود گفت: از جمله این مسائل می‌توان به حضور حدود 250 هزار نفر از اتباع خارجی در استان اشاره کرد که از خدمات درمانی استفاده می‌کنند ولی معمولا این مسئله مورد توجه قرار نمی‌گیرد در حالیکه هر بودجه‌ای برای قم اختصاص می‌یابد، باید به اندازه 250 هزار نفر بر آن افزود.

وی ادامه داد: نگاه مسئولان کشوری به قم نباید منحصر در یک شهرستان بزرگ و دو شهرستان کوچک باشد و البته نمایندگان مجلس هم این مسئله را در سطح ملی مطرح و پیگیری کرده‌اند.

امیرآبادی در ادامه به جراحی اقتصادی بزرگ صورت گرفته در ایران اشاره و اظهار کرد: عقیده داریم اختصاص ارز دولتی، موجب رانت، فساد و مشکلات فراوان می‌شود، این مسئله در زمان دولت قبلی بارها بیان اما در نهایت دولت فعلی اجرایی شده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات کشور افزود: زمانی رزمندگان ایرانی روی مین می‌رفتند تا دشمن بعثی به اهدافش نرسد و زمانی هم پزشکان و پرستاران جانشان را کف دست گرفتند و برای نجات بیماران کرونایی وارد میدان شدند، مسئولان کشور و نمایندگان مجلس هم حالا باید آبروی خود را بگذارند و برای نجات اقتصاد کشور از هیچ تلاشی فروگذار نکنند.

وی تصریح کرد: دولت از محل این جراحی اقتصادی، 60 هزار میلیارد تومان درآمد را پیش‌بینی کرده که اگر برجام هم به نتیجه نرسد، باز هم مشکلی به وجود نمی‌آید و اگر هم برجام محقق شود، آن وقت سرمایه‌گذاری خوبی برای کشور صورت می‌گیرد.

امیرآبادی با بیان اینکه ارز دولتی برای دارو حذف نشده است گفت: در استان قم و در حوزه تجهیزات پزشکی دچار کمبود هستیم که لازم است دانشگاه علوم پزشکی این موضوعات را رصد کرده و نیازهای قم را به نمایندگان اطلاع دهند تا پیگیری لازم انجام شود و با استفاده از اعتبارات دولتی و ظرفیت خیرین، شاهد تامین تجهیزات لازم باشیم.

وی با بیان اینکه نباید در زمینه سرانه تخت بیمارستانی به وضع موجود قانع باشیم گفت: البته تعداد تخت ملاک ارزیابی نیست زیرا بیمارستان‌های ما هم به روز نیستند و نیازمند ارتقا تجهیزات و نیروی انسانی هستیم.

امیرآبادی اضافه کرد: چند بیمارستان فرسوده در قم داریم که بر اساس اسناد تدوین شده، باید به نوبت تخریب و دوباره ساخته شوند زیرا گاهی اوقات نوسازی آنها دیگر منطقی نیست.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خیرین آمادگی خود را برای این مسئله اعلام کرده‌اند گفت: لازم است دانشگاه علوم پزشکی هر چه سریع‌تر برنامه تخریب و ساخت دوباره بیمارستان‌ها و مراکز درمانی فرسوده را اعلام کند و خیرین را هم در جریان کارها قرار دهد.

وی از خیرین حوزه سلامت خواست بخشی از کمک‌های خود را به تامین هزینه جاری بیمارستان‌ها و بیماران اختصاص دهند و خاطرنشان کرد: هر چند در حوزه ساخت مراکز درمانی و تامین تجهیزات نیازمند حضور جدی خیرین هستیم اما هزینه‌های درمانی بیماران هم جزو اولویت‌هاست.

انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز