امام‌جمعه قم: دولت سیزدهم ارتباط مستقیم با مردم دارد

۱۴۰۱/۰۲/۳۰ - ۱۳:۳۵:۴۸
کد خبر: ۱۳۳۰۹۶۱
امام‌جمعه قم: دولت سیزدهم ارتباط مستقیم با مردم دارد
امام جمعه قم با اشاره به اهمیت مبارزه با رانت‌خواری گفت: یکی از گام‌های اساسی و قاطع آن است که دولت محترم با کمک سایر قوا، باید رانت‌خواری را در کشور از بین ببرند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، آیت‌الله سید محمد سعیدی امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در مصلی قدس برگزار شد گفت: رعایت تقوا موجب قرب و نزدیکی به خداوند می‌شود و در عمل‌ها و کارهای خود باید تقوای الهی را رعایت کنیم چراکه از این طریق خیرهای الهی شامل حال ما می‌شود.

امام‌جمعه قم افزود: امام صادق(ع) در تعریف تقوا فرمودند، تقوا آن است که آنجایی که خداوند فرمان داده، غایب نباشید و آنجایی که نهی کرده شما حاضر نباشید.

سعیدی به‌روز فتح خرمشهر و روز مقاومت و ایثار اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب نقل کردند که فرمودند که بر اساس سنت الهی، حق هنگامی به پیروزی می‌رسد که استقامت نشان داده شود که فتح خرمشهر مصداق گذشت رزمندگان بود.

امام‌جمعه قم همچنین به‌روز مقاومت مردم دزفول در چهارم خرداد اشاره کرد و گفت: در این روز یادواره شهدای گلگون‌کفن روحانی در قم برگزار می‌شود که این عزیزان در تمام عرصه‌های جنگ حضورداشته و جان خود را تقدیم نظام کردند.

وی به ارتحال استاد فاطمی نیا اشاره کرد و گفت: ایشان استاد برجسته اخلاق بودند و مقام معظم رهبری طی پیامی ارتحال ایشان را تسلیت گفتند و ایشان را منبعی پرفیض برای جوانان دانستند.

سعیدی با اشاره به موضوع جوانی جمعیت گفت: مقام معظم رهبری در پیامی به فعالان این حوزه موضوع پیری جمعیت را خطرناک عنوان کرده و برای تحقق این فریضه به زمین‌مانده باید تلاش کنند.

امام‌جمعه قم به 25 شوال سالروز شهادت امام صادق(ع) اشاره کرد و گفت: ایشان مدت 34 سال امامت شیعیان را به عهده داشتند و به دست منصور به شهادت رسیدند که از ستمکارترین افراد بودند.

وی گفت: امام صادق(ع) به‌قدری منزلت داشتند که علاوه بر شیعیان، علمای اهل سنت نیز از ایشان بهره برده و در راستای فراگیری علوم تلاش کردند.

سعیدی به جنایات پهلوی‌ها اشاره کرد و گفت: در روز شهادت امام صادق(ع) مزدوران پهلوی به مدرسه فیضیه قم نیز حمله کردند و جنایات بسیاری را متحمل شدند و همین اقدامات آن‌ها موجب ریشه‌کنی آن‌ها شد.

امام‌جمعه قم در ادامه با اشاره به مسائل کشور گفت: به‌طورکلی برای عبور از مشکلات کشور باید از کسانی استفاده شود که تجربه کافی داشته باشند تا بتوانند در راستای رفع مشکلات اقدام کنند و دلسوزی و برنامه داشته باشند.

وی گفت: مشکلات اقتصادی کشور یک‌باره به وجود نیامده که به‌یک‌باره برطرف شود و کسانی که مدعی هستند که می‌توانند در کوتاه‌مدت رفع کنند، اشتباه می‌کنند و برای رفع مشکلات باید به رهنمودهای مقام معظم رهبری توجه کرد و اقدامات خوبی تا به امروز انجام‌شده است.

آیت‌الله سعیدی با اشاره به اهمیت مبارزه با رانت‌خواری گفت: یکی از گام‌های اساسی و قاطع آن است که دولت محترم با کمک سایر قوا، باید رانت‌خواری را در کشور از بین ببرند.

وی تأکید کرد: مسئولان ما نباید بگذارند که عده‌ای زالوصفت برای کسب درآمد حرام این‌گونه با معیشت مردم رفتار کنند، اقداماتی مانند یارانه به اقشار آسیب‌پذیر جامعه، اگرچه اقدامی مثبت است اما پاسخگوی نیاز مردم نیست.

آیت‌الله سعیدی گفت: اینکه میزان قاچاق و نوع آن در کشور افزایش پیداکرده است که در حد خود آسیب فراوانی به اقتصاد کشور وارد کرده است، یکی از شعارهای اصلی رئیس‌جمهور در انتخابات، مبارزه با فساد و رانت‌خواری بود و در راه تحقق این شعار گام‌های اساسی برداشته‌اند اما هنوز خیلی جای کار دارد و مردم هم با صبر و حوصله دولت را یاری کنند.

وی با اشاره به اقدامات خصمانه دشمنان گفت: دولت‌های سلطه‌گر همیشه از این حفره‌ها بهره‌برداری می‌کنند، نمونه‌های این‌سو استفاده‌ها را مشاهده کردید که البته مردم نیز با برگزاری راهپیمایی‌هایی انزجار خود را از دشمنان اعلام کردند.

امام‌جمعه قم گفت: مردم باید به هوش باشند و ردپای دشمن را در این آشوب‌ها ببینند، دشمنان برای امتیاز گیری در مذاکرات تلاش می‌کنند و اگر مذاکره‌کنندگان از پشتوانه مردمی برخوردار باشند می‌توانند قاطعانه از حق مردم دفاع کنند.

سعیدی با اشاره به اقدامات دولت سیزدهم گفت: دولت آقای رئیسی ارتباط مستقیم با اقشار مختلف مردم رابطه دارد و می‌توانند مشکلات را برطرف کنند و باید هماهنگی و همکاری بین نهادهای قدرت شکل گیرد و هر نهادی وظیفه خود را انجام دهد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز