استاندار قم خبر داد: شناسایی ۸۵ هزار متقاضی واجد شرایط طرح نهضت ملی مسکن در قم

۱۴۰۱/۰۲/۳۱ - ۰۷:۳۱:۵۴
کد خبر: ۱۳۳۱۱۰۲
استاندار قم خبر داد: شناسایی ۸۵ هزار متقاضی واجد شرایط طرح نهضت ملی مسکن در قم
استاندار قم با اشاره به ثبت‌نام ۱۳۰ هزار متقاضی برای طرح نهضت ملی مسکن گفت: با پالایشی که انجام شده، برابر ضوابط و مقررات حدود ۸۵ هزار تَن واجد شرایط هستند که کار سنگین و حجیمی است، تمرکز این طرح روی شهرهای اطراف قم و روستاها می‌باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، سید محمدتقی شاهچراغی در آیین کلنگ‌زنی طرح ۶۰ واحدی نهضت ملی مسکن در شهر قنوات در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: در مجموع از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهار هزار واحد در برنامه پیش‌بینی شده ولی اصرار داریم، در صورت امکان و مایل بودن مردم، در شهرهای پیرامونی استان مانند دستجرد، سلفچگان، کهک، جعفرآباد و مناطقی که هویت شهری بیشتری دارند، جمعیت زیادتری ساکن شوند.

استاندار قم با اشاره به آغاز عملیات اجرایی ۶۰ واحد مسکونی در شهر قنوات خاطرنشان کرد: این طرح در حال حاضر آغاز شده، و ادارات کل راه و شهرسازی، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سه ضلع مثلثی هستند که با کمک و مساعدت یکدیگر، در حوزه ساخت و ساز، کار را پیش می برند.

وی ابراز امیدواری کرد: شرکت‌های خدماتی از قبیل آب‌وفاضلاب، توزیع نیروی برق و گاز که تا الان تلاش خوبی داشتند، جدی‌تر پای کار بیایند.

استاندار قم با تاکید بر اینکه باید سرعت کار را در حوزه مسکن بالا ببریم بیان داشت: اکنون احداث ۱۰۰ واحد در شهرستان کهک شروع شده و در شهرستان جعفرآباد نیز توافق‌هایی با آستان حضرت معصومه (س) صورت گرفته، اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری هم ورود پیدا کرده است.

وی افزود: یک بخشی را هم اداره‌کل راه و شهرسازی با آستان حضرت معصومه توافق می‌کند، که توافق‌های آن انجام شده، امیدواریم در شهرستان جعفرآباد ظرف یک ماه آینده کار اجرایی شروع شود.

استاندار قم همچنین با اشاره به اجرای طرح ملی نهضت مسکن در شهر دستجرد و بخش خلجستان یادآور شد: در این شهر با مشکلی از سال‌های دور مواجه بودیم، یک زمینی که ۲۰ سال پیش تقسیم شده، را به مردم دادند که خلاف ضوابط است، این موضوع در سفر رئیس جمهور به قم مطرح شد، مدیرکل راه و شهرسازی نیز دنبال کرد، و راه‌حل و مسیر مشخصی برای آن تعیین شده است.

وی با اینکه در حال حاضر عملیات احداث حدود ۲۰۰ طرح مسکن در استان یا شروع شده و یا در آستانه آغاز شدن می‌باشد بیان کرد: امیدواریم در آینده نزدیک شاهد افتتاح نخستین طرح‌هایی که کارش از قبل شروع شده باشیم و این دغدغه را رفع کنیم.

انتهای پیام

نظر شما