۲۰ میلیون تحصیل‌کرده دانشگاهی از دستاوردهای بزرگ نظام اسلامی است

۱۴۰۱/۰۳/۰۲ - ۱۳:۴۴:۲۶
کد خبر: ۱۳۳۲۰۸۳
۲۰ میلیون تحصیل‌کرده دانشگاهی از دستاوردهای بزرگ نظام اسلامی است
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، گفت: امروز به برکت نظام اسلامی در کشور ۲۰ میلیون تحصیل‌کرده دانشگاهی داریم و این ظرفیت، دستاورد بزرگی است که نشان می‌دهد جامعه مسیر دانایی را به سرعت طی می‌کند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، محمدعلی زلفی‌گل در آیین تکریم و معارفه سرپرست دانشگاه حضرت معصومه(س‌) ضمن گرامیداشت سوم خرداد و حماسه رزمندگان اسلام در آزادسازی خرمشهر، بیان کرد: نظام اسلامی تلاش می‌کند که مردم ما بصیر و دانا شوند و در همین رابطه بسترهای لازم برای علم آموزی در کشور بسیار گسترده شده‌است.

 

وی بیان داشت: درشرایط فعلی دشمنان تلاش دارند که موفقیت‌های نظام اسلامی را نادیده بگیرند اما برای ما که از نزدیک محرومیت‌های قبل از انقلاب را دیدیم،‌ دستاوردها به خوبی نمایان است.

وی ادامه داد: صادقانه باید خدمت شما عرض کنم با وجود همه تلاش‌های نظام سلطه در این کشور اتفاق‌های خیلی بزرگی رخ داده‌است.

وی افزود: برای نمونه قبل از انقلاب ۱۷۰ هزار دانشجو داشتیم و اکنون ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار دانشجو داریم، در آن زمان دوره دکتری در کشور ما وجود نداشت و نخبگان را به خارج  اعزام می‌کردند که موجب بازنگشتن بسیاری از آنان به کشور می‌شد اما اکنون سالانه ۲۰ هزار دانشجوی دکتر داریم.

وزیری علوم افزود: امروز بالای ۶۰ تا ۷۰ درصد دانشجویان برخی دانشگاه‌ها خانم‌ها هستند، نظام جمهوری اسلامی این فرصت ویژه علم آموزی و تحصیل را در اختیار بانوان قرار داد، مسئولان ما به دنبال این هستند که مادران دانا در کشور پرورش یابند چرا که آنان محور خانواده هستند.

وی ادامه داد: اکنون خانم‌ها علاوه بر تحصیل و کسب مدارج بالای علمی در زمینه‌های مدیریتی کشور حضور پررنگی دارند و این از ثمره‌های نظام اسلامی است.

زلفی‌گل با بیان اینکه دشمنان دائم تلاش دارند بذر ناامیدی را در میان جوانان بکارند، گفت: باید در عرصه‌های مختلف تلاش کرد و نشان داد که می‌توان به بزرگترین موفقیت‌ها رسید و توطئه دشمان را خنثی کرد.

وی افزود: دختران ما امروز باید نسبت به مطالعه و کسب مدارج علمی توجه بیشتری داشته باشند و با اراده و انگیزه سفیران علمی و فرهنگی ایران در عرصه‌های بین‌المللی باشند.

وی ادامه داد: چرا نباید از میان ایرانی‌ها و دختران ما کسی جایزه نوبل را بگیرد در حالی که این ظرفیت در کشور وجود دارد و دانشجویان  می‌توانند با اراده، انگیزه و تلاش به این موفقیت‌ها دست ‌یابند.

وزیر علوم گفت: آینده کشور برای دانشجویان است، آنان مسئولان و مدیران آینده کشور هستند، اساتید باید به دانشجویان به عنوان سرمایه‌های کشور نگاه کنند.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاه حضرت معصومه(س) نیز در این آیین گفت: تاسیس دانشگاه حضرت معصومه(س) از یک ایده معنوی نشات می‌گیرد تا دختران و بانوان که در همه مراحل حساس کشور حضور داشتند و سهم خود را انجام دادند بتوانند در یک فضای علمی و دانشگاهی مطلوب تحصیل کنند.

حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا آخوند زاده افزود: در سال ۸۶ این اتفاق در شهر مقدس قم افتاد و دانشگاه حضرت معصومه(س) با بهره‌گیری از اساتید برتر برای تحصیل بانوان در مقاطع دانشگاهی تاسیس شد.

وی با اشاره به موفقیت‌های این دانشگاه درعرصه‌های مختلف علمی و فرهنگی، ادامه داد: دانشگاه حضرت معصومه(س)در زمینه فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی سرآمد بوده و فعالیت‌های بسیاری دارد و سرانه ازدواج دانشجویی نیز در آن بالااست.

سرپرست سابق دانشگاه حضرت معصومه(س)‌ در این آیین گفت: این دانشگاه در سال‌های اخیر مسیر رشد و شکوفایی خود را به خوبی طی کرده‌است و توانسته نقش موثری در توسعه فضای علمی کشور داشته باشد.

نسرین صادق‌زاده افزود: از آنجا که زنان و بانوان نقش موثری درشکوفایی جامعه اسلامی دارند، دانشگاه حضرت معصومه(س)‌ تلاش کرده با ایجاد بسترهای لازم برای توانمند سازی دانشجویان در بخش‌های مختلف، تکالیف خود در این رابطه را به خوبی ایفا کند.

وی ادامه داد: در همین رابطه می‌توان به اجرای طرح توانمندسازی بانوان‌ برای پاسخگویی مناسب به مسائل حوزه زنان و خانواده اشاره کرد که از جمله حوزه‌های مهم مورد توجه دانشگاه حضرت معصومه(س)‌ در سال‌های اخیر است.

سرپرست جدید دانشگاه حضرت معصومه(س)‌ نیز در این آیین گفت: به دنبال گسترش فعالیت‌های دانشگاه حضرت معصومه(س) و تبدیل شدن آن به الگویی درخشان در حوزه تحصیل بانوان و توانمندسازی‌ ایشان در عرصه‌های مختلف هستیم.

مریم بردبار با اشاره به اهمیت ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی در جامعه و برنامه‌های دانشگاه حضرت معصومه(س)‌ در این بخش، تاکید کرد: به دنبال افزایش تعداد رشته‌های دانشگاه در حوزه‌های مختلف برای پاسخگویی به نیازهای علمی استان و کشور هستیم.

در این آیین با حضور وزیر علوم از تلاش‌های نسرین صادق‌زاده سرپرست سابق دانشگاه حضرت معصومه(س)‌ تجلیل به عمل آمد و مریم بردبار به عنوان سرپرست جدید این دانشگاه معارفه شد.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز