ابراز نگرانی آیت الله مکارم شیرازی نسبت به حادثه متروپل

۱۴۰۱/۰۳/۰۳ - ۱۵:۵۷:۴۵
کد خبر: ۱۳۳۲۵۷۱
ابراز نگرانی آیت الله مکارم شیرازی نسبت به حادثه متروپل
آیت الله مکارم شیرازی بر ریشه یابی علل فاجعه ریزش ساختمان متروپل آبادان که موجب کشته و مجروح شدن عده ای شده است تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، آیت الله مکارم شیرازی در دیدار زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به برنامه ریزی و اهداف عالیۀ آن وزارتخانه، اظهار داشت: پیگیری و عملیاتی کردن آنها، سبب ایجاد تحول در مجموعۀ علمی و در نهایت در کشور می‌شود.

وی با اشاره به اینکه علوم در گذشته از شرق به غرب منتقل شده، اما اکنون از غرب به دانشگاه‌ها وارد می‌شود، افزود: باید ضمن فراگرفتن علوم روز از هر منطقۀ جهان که باشد، نسبت به انتقال فرهنگ‌های فاسد نیز هوشیار بود.

این مرجع تقلید همراهی اخلاق و مسائل مذهبی با تعلیم و آموزش را ضروری دانسته و تأکید کرد: اینکه در ۴۰۰ سال قبل مسجد جامعی در اصفهان بنا شده که رنگ گنبد آن نیز تاکنون ثابت است، در حالی که یک بنای ده طبقه که هنوز مراحل ساختمانی آن تکمیل نشده، فرو می‌ریزد و عده‌ای کشته و مجروح می‌شود، بیانگر بی مسئولیتی و بی اخلاقی برخی هاست.

آیت الله مکارم شیرازی بر ریشه یابی دقیق این فاجعه تأکید کرد و اظهار داشت: باید بررسی شود که چه عواملی سبب شده، آیا برنامه نظارت مهندسی ایراد دارد، یا مهندسین درس را خوب فرا نگرفته‌اند و یا درس‌ها کامل نبوده و یا اینکه در مقام عمل کم کاری صورت گرفته است.

وی در ادامه عنوان کرد: نباید هیچ فرد مستعدی بخاطر نداشتن شهریه، از تحصیل در دانشگاه محروم شود.

این مرجع تقلید همکاری کانون‌های علمی و فرهنگی متعدد و عظیم در قم را ضروری دانسته و بر ارتباط هر چه بیشتر میان حوزه و دانشگاه تأکید کرد.

انتهای پیام

نظر شما