برگزاری ۷۱۰ یادمان شهدا در راستای برگزاری کنگره شهدای روحانی

۱۴۰۱/۰۳/۰۴ - ۱۰:۴۰:۱۷
کد خبر: ۱۳۳۲۷۸۳
برگزاری ۷۱۰ یادمان شهدا در راستای برگزاری کنگره شهدای روحانی
نماینده ولی‌فقیه در سپاه با بیان اینکه 710 یادمان شهید در راستای کنگره شهدای روحانی برپا شده است، گفت: روحانیت و حوزه‌های علمیه امروز زنده‌تر، انقلابی‌تر و قوی‌تر از همیشه پای انقلاب ایستاده است و در کنار امت تا پیروزی کامل راه خود را ادامه می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالله حاج صادقی امروز در کنگره 4000 شهید روحانی که در مصلای شهر مقدس قم درحال برگزاری است، با بیان اینکه شهید فقط زنده نیست بلکه احیاگر است، اظهار کرد: شهید به جامعه و افراد حیات می‌بخشد و کار خدایی را از طرف خداوند متعال انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه این کنگره به دنبال ترویج پیام شهداست، اضافه کرد: در این کنگره جمع شده‌ایم تا راه شهدا را با تبعیت از فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی ادامه دهیم و در این مسیر بدون هیچ خوف و با اطمینان کامل حرکت می‌کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه خاطرنشان کرد: ما آماده‌ایم که با کمک شهدا با امام و رهبری خود تجدید بیعت کنیم و اعلام کنیم که روحانیت بیش از گذشته در عرصه‌های جهاد، ولایت‌مداری، سنگرنشینی و دفاع از اسلام ناب و تشخیص عمل جهادی پیشتاز است.

وی گفت: روحانیت مظلومیت را با اوج قدرت و عزت و اقتدار تحمل می‌کند، تهمت ها و فضاسازی‌ها نمیتواند روحانیت را از سنگر دفاع از اسلام و انقلاب خارج کند، شهدای عزیز آمده‌ایم تا به جبهه استکبار جهانی بگوییم که به کوری چشم شما امروز حوزه‌های علمیه با بصیرت صراحت، قاطعیت و آمادگی بیشتر در مقابل شما ایستاده‌اند و در جهاد همه جانبه نقش‌آفرینی می‌کنند.

حاج صادقی ادامه داد: اکنون فرمان رهبری را با گوش جان شنیده و در تمام عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی همانند شهدا پیشتاز خواهیم بود.

وی با تاکید بر اینکه فریاد ما مقابل فشارها هیهات من‌الذله است، گفت: روحانیت و حوزه‌های علمیه امروز زنده‌تر، انقلابی‌تر و قوی‌تر از همیشه پای انقلاب ایستاده است و در کنار امت بزرگ و بی‌نظیری که امام آن‌ها را از امت پیامبر اسلام(ص) نیز برتر دانست، تا پیروزی کامل و تحویل دادن انقلاب به امام زمان(عج) راه خود را ادامه می‌دهد.

حاج صادقی تصریح کرد: حوزه‌های علمیه طلبه بودن و بنیاد شهید نیز شهادت چهار هزار شهیدی که در این کنگره یاد آن‌ها گرامی داشته می‌شود، را تایید کرده است، نزدیک به هزار نفر دیگر طلبه داریم که به عنوان بسیجی و پاسدار شهید شده و جزو آمار مدیریت حوزه نیستند.

نماینده ولی فقیه در سپاه خاطرنشان کرد: آمار شهدای روحانی بیشتر از دیگر اقشار است و این قشر نقش‌آفرینی متفاوتی در دفاع مقدس در کارنامه خود داشته است.

وی با بیان اینکه 710 یادمان شهید در راستای کنگره شهدای روحانی برگزار شده است، عنوان کرد: 23 دی‌ماه به محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی رسیدیم و از سخنان ایشان بهره‌مند شدیم و امروز در سالروز سوم خرداد، روزی که تبلور رشادت‌های رزمندگان بود، این کنگره را برگزار می‌کنیم.

حاج صادقی گفت: قبل از انقلاب اسلامی 57 شهید روحانی داشتیم و در جریان سال 56 و 57 قشر روحانی 40 شهید را تقدیم انقلاب کرد و در دوران دفاع مقدس نیز سه هزار و 641 روحانی و بعد از دفاع مقدس نیز 151 روحانی در ترور و صحنه‌های دیگر به شهادت رسیدند.

وی با بیان اینکه فقط در عملیات کربلای 4 و 5 بیش از 540 روحانی به شهادت رسیدند، عنوان کرد: 543 شهید به استان اصفهان اختصاص دارد که این استان بیشترین شهید روحانی را تقدیم نظام اسلامی کرده است.

انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز