کلاهبرداری میلیاردی با رهن منازل مسکونی در قم

۱۴۰۱/۰۳/۲۲ - ۰۸:۲۶:۲۹
کد خبر: ۱۳۳۸۴۱۲
کلاهبرداری میلیاردی با رهن منازل مسکونی در قم
فرمانده انتظامی استان قم از دستگیری 4 کلاهبردار حرفه ای خبر داد و گفت: متهمان در 7 استان کشور از طریق تاسیس مشاور املاک و رهن منازل مسکونی از 60 تن از هموطنان کلاهبرداری کرده بودند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، سردار سید محمود میرفیضی اظهار کرد: در پی وقوع چندین فقره کلاهبرداری توسط 4 نفر با هویت های جعلی که پس از اجاره و تاسیس بنگاه املاک پس از خرید منزل از شهروندان با اعلام اینکه به دلیل کسری نیازمند وجه رهن منزل هستند با موافقت صاحبخانه مبنی بر حضور مستاجرانی که تمایل به رهن منزل مذکور دارند از طریق درج آگهی در سایت های خرید و فروش از افراد کلاهبرداری کرده بودند، موضوع بلافاصله در دستور کار کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

 

وی افزود: متهمان از 10 نفر از مستاجران مبالغی حدود یک میلیارد و 200 میلیون ریال تا یک میلیارد و 600 میلیون ریال در مجموع 15 میلیارد ریال دریافت و متواری شده بودند.

فرمانده انتظامی استان قم گفت: کارآگاهان در ادامه با انجام اقدامات پلیسی محل اختفای آن ها را در یکی از شهرستان های شمال شرق کشور شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی به محل موصوف اعزام و در عملیاتی افراد مذکور را دستگیر کردند.

میرفیضی افزود: متهمان ابتدا منکر بزه انتسابی شده اما نهایتاً با مشاهده مدارک و مستندات موجود صراحتاً به کلاهبرداری اعتراف و با قرار قانونی مناسب روانه زندان شدند.

فرمانده انتظامی استان قم گفت: در بررسی های صورت گرفته مشخص شد افراد مذکور در شهرهای مختلف اعم از شهر قدس تهران، آمل، گرگان، پاکدشت، تهران و مشهد بدین روش اقدام به کلاهبرداری و تعداد مالباختگان احتمالی بیش از 60 نفر می رسد.

انتهای پیام

نظر شما