تأکید امام‌جمعه قم بر برنامه ریزی مناسبت برای اوقات فراغت جوانان

۱۴۰۱/۰۴/۰۳ - ۱۳:۳۶:۲۴
کد خبر: ۱۳۴۳۰۵۹
تأکید امام‌جمعه قم بر برنامه ریزی مناسبت برای اوقات فراغت جوانان
امام جمعه قم گفت: مساجد ما باید بیش‌ازپیش حضور جدی در امر جذب جوانان داشته باشند و در امر اوقات فراغت جوانان برنامه‌ریزی دقیق و جدی داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، آیت‌الله علیرضا اعرافی امروز جمعه 3 تیرماه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در مصلی قدس برگزار شد با اشاره به وظایف پدر و مادر در برابر نسل جدید گفت: باید ابتدا زمینه‌سازی روحی، تربیتی و اخلاقی توجه شود که در اسلام نیز به آن اشاره‌شده است.

امام‌جمعه قم با تأکید بر اکرام و احترام کودک و نوجوان و فرزند گفت: این موضوع شرایط و اصولی دارد که باید مدنظر باشد و اگر توجه به آن نشود، امکان دارد که برداشت اشتباهی از آن موضوع شود.

وی گفت: فرزند ما همان‌طور که نیاز به بعد مادی دارد، نیازمند بعد معنوی و عاطفی نیست که به افق‌های بلند در روح خود برسد تا همواره پیشرفت کند.

اعرافی با اشاره به فرارسیدن هفته قوه قضاییه گفت: یاد و خاطره شهدای عزیز و شهدای هفتم تیرماه و شهید آیت‌الله بهشتی را گرامی می‌داریم و باید همواره این شهیدان الگویی برای ما باشند.

امام‌جمعه قم گفت: همچنان جایگاه و منزلت این فقیه بزرگ آیت‌الله بهشتی دانسته نشده است، مرحوم آیت‌الله مصباح مطالب بسیاری در موردتمجید آیت‌الله بهشتی فرمودند و می‌گفتند که ایشان 50 سال آینده را می‌دیدند.

وی گفت: ابتدا باید از همه تلاشگران دستگاه قضا قدردانی کرد که اقدامات خوب و مهمی انجام می‌دهند که درخور تقدیر است و اهتمام به سند تحول، تأکید بر سرعت بر دقت و مردم کمترین معطلی را در این مسیر احساس کنند در دستور کار است که قدردانی می‌کنیم.

اعرافی افزود: رویکرد علمی و تحقیقی در همه کارها ازجمله در نظام قضا بسیار مهم است، اینکه دستگاه قضایی و در امتداد آن حوزه و دانشگاه به مسائل قضایی بپردازند و در حل مشکلات جامعه توجه کنند و از سوی دیگر تقویت موضوع پیشگیری که در دستور کار است.

وی گفت: کمک به صنعت و تولید یک امری که دستگاه قضایی به آن توجه دارند که این امر بسیار مهمی است و نماد سلامت اداری باید دستگاه قضایی باشد.

امام‌جمعه قم گفت: برای به‌روز شدن دستگاه قضایی و پیاده شده فناوری‌های نوین و پاسخگویی به مردم باید این قوه مورد پشتیبانی قرار گیرد.

اعرافی به موضوع آب و برق اشاره کرد و گفت: این دو امر پایه و زیرساخت اجتماعی است و از دولت به دلیل برنامه‌هایی که دارند که خاموشی‌ها به حداقل برسد، قدردانی می‌کنیم و اگر جامعه ما می‌خواهد به مشکل بی‌برقی و بی‌آبی مواجه نشود، باید صرفه‌جویی را مدنظر قرار دهند و اگر خودمان صرفه‌جویی داشته باشیم مشکلی نخواهیم داشت.

وی گفت: به‌عنوان یک وظیفه شرعی و اخلاقی، صرفه‌جویی باید مدنظر باشد و همه اگر 10 درصد مصرف آب را کم کرده و 20 درصد مصرف برق را کم کند، مشکل عمده قطعی‌ها برطرف خواهد شد.

امام‌جمعه قم افزود: برای آینده آب و برق نیازمند برنامه‌ریزی جدی است و باید سرمایه‌گذاری اساسی در اولویت برنامه‌های دولت و مجلس باشد.

اعرافی به هفته مبارزه با مواد مخدر اشاره کرد و گفت: کشور مادر این زمینه به چه میزان شهید داده است و متأسفانه غربی‌ها قدر تلاش‌های کشور ما را نمی‌دانند و از سوی دیگر افغانستان در حال کشت مواد مخدر است.

وی به فصل تابستان اشاره کرد و گفت: باید برای اوقات فراغت نسل نو و دانش آموزان برنامه خوب و جذاب داشته باشند و با توجه به وجود موج‌های فساد که در اطراف نسل جوان ما وجود دارد، باید اوقات فراغت جوانان را به‌درستی پرکنیم.

امام‌جمعه قم افزود: مساجد ما باید بیش‌ازپیش حضور جدی در امر جذب جوانان داشته باشند و در امر اوقات فراغت جوانان برنامه‌ریزی دقیق و جدی داشته باشند.

وی همچنین به فرارسیدن ایام حج اشاره کرد و گفت: برای حجاج انتظار حج مقبول داریم و کمال توجه از سوی دولت صعودی شود و در حج، مسائل امت اسلام و مشکلات عالم اسلام موردتوجه قرار گیرد.

آیت‌الله اعرافی در پایان با هم‌وطنان در آبادان احساس همدردی کرد و گفت: امیدواریم که به این خطاها دستگاه قضایی ورود کرده و با قاطعیت برخورد کنند و همچنین با زلزله زندگان افغانی هم احساس همدردی می‌کنیم.

در ادامه آیت‌الله اعرافی، خطبه‌های خود را به زبان عربی قرائت کرد.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز