رانندگان قمی با زبان های انگلیسی و عربی آشنا می شوند

۱۴۰۱/۰۴/۰۷ - ۰۸:۴۵:۲۵
کد خبر: ۱۳۴۴۴۷۶
رانندگان قمی با زبان های انگلیسی و عربی آشنا می شوند
با همکاری سازمان‌های تاکسیرانی و فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم، دوره آموزشی زبان‌های انگلیسی و عربی برای رانندگان تاکسی برای ارتباط‌گیری و هدایت درست زائران خارجی برگزارشده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، شهر قم به‌عنوان دومین قطب گردشگری مذهبی کشور، در طول سال پذیرای زائران و مسافران بی‌شمار داخلی و خارجی است که در این زمینه با توجه به حضور زائران با فرهنگ‌ها و زبان‌ها خاص، نیاز به زیرساخت‌هایی متناسب با این زائران نیز احساس می‌شود.

 

در راستای رسیدن به این مهم سازمان تاکسیرانی و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم اقدام به برگزاری کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی زبان انگلیسی و عربی برای رانندگان تاکسی کرده‌اند.

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم با اشاره به برگزاری این دوره‌های آموزشی اظهار داشت: در سال ۹۸ نخستین دوره زبان عربی و فرهنگ میزبانی برای ۵۰ نفر از تاکسیرانان با ۶۰ ساعت آموزش برگزار شد.

حجت‌الاسلام سید احمد طباطبایی‎نژاد با تأکید بر اینکه این اقدام گام مهمی در ارتباط‌گیری و هدایت درست زائران و مسافران خارجی خواهد بود، ابراز کرد: برای سال ۱۴۰۱ به دنبال برگزاری دوره‌های جدید آموزشی و نشان‌دار کردن تاکسی‌های دوره‌دیده در سطح شهر قم هستیم.

علی نیک سرپرست سازمان تاکسیرانی نیز با اشاره به وجود ۵۹۰۰ تاکسی در قم و جابجایی روزانه ۲۰۰ هزار مسافر توسط این تاکسی‌ها تصریح کرد: بخشی از این حجم مسافران، زائران خارجی هستند که نیاز به ارتباط‌گیری بین تاکسی و مسافر وجود دارد که در این زمینه کلاس‌های آموزشی زبان‌های انگلیسی و عربی برگزارشده است.

انتهای پیام

نظر شما