۱۶ مدال کشتی گیران قم در ۱۰۰ روز

۱۴۰۱/۰۴/۰۹ - ۱۹:۵۰:۱۱
کد خبر: ۱۳۴۵۵۰۸
۱۶ مدال کشتی گیران قم در ۱۰۰ روز
با گذشت 100 روز از سال 1401 کشتی گیران قم موفق به کسب 16 مدال آسیایی، بین المللی، قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی در کشتی آزاد، فرنگی و آلیش شدند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، ههادی علیایی رییس هیات کشتی قم گقت:  این تعداد 11 مدال آسیایی و بین المللی بوده و 5 مدال قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی که در نوع خود یک رکورد بی سابقه محسوب می شود.

وی افزود: 34 مدال سهم کشتی گیران قم در سال1400 در میادین مختلف بوده که با آماری که در حال حاضر شاهد آن هستیم نشان از به ثمر نشستن تلاش های جامعه کشتی و مربیان در سنوات گذشته است.

علیایی گفت: تعداد 46 ورزشکار قمی حاضر در اردوهای مختلف تیم ملی حضور دارند که سهم کشتی از این تعداد 21 ورزشکار که نشان از افزایش کمی و همچنین کیفی کشتی استان قم است.

وی اظهار داشت: حرکت روبه رشد کشتی استان قم در طول سالیان اخیر امروز به گونه ای به بار نشسته که در تمامی رده های سنی نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان در رشته فرنگی، استان قم اردو نشین تیم های ملی دارد.

رییس هیات کشتی قم گفت:  قم در حال حاضر در رده نونهالان دارای دو عضو تیم ملی ، در رده سنی نوجوانان یک ارو نشین، در رده جوانان سه کشتی گیر و یک مربی از قم، و در رده بزرگسالان دو ملی پوش است.

وی ادامه داد: در رشته کشتی آزاد هم شاهد بروز و ظهور کشتی گیرانی هستیم که در مسابقات مختلف کشوری خوش درخشیدند و صاحب سکوهای کشوری شدند که نتیجه آن نیز حضور نمایندگانی از استان قم در اردوهای رده سنی نونهالان و نوجوانان هستیم که امید به تداوم آن داریم.

وی افزود: تیم کشتی فرنگی قم به عنوان با سابقه ترین تیم کشتی کشور در لیگ کشوری است و امسال نیز در صدد حضور در این لیگ هستیم که البته امیدواریم موانع مالی موجب عدم حضور تیم قم در این رویداد نباشد. تعداد بیمه شده ورزشی کشتی استان قم در سال های گذشته 1700 نفر بوده که مربوط به قبل شرایط کرونایی است اما در حال حاضر شاهد عدد رو به رشد 1850 نفر هستیم.

علیایی تصریح کرد: اگر امروز باغ و مزرعه ورزش کشتی استان قم سرسبزو چشم نواز است نتیجه داشتن ریشه های پرقدرت و قوی است که همان پیشکسوتان هستند.

وی بیان داشت: قم تنها دارای دو سالن کشتی است که یکی از آنها سالن کشتی مرحوم سلطانی نژآد واقع در مجموعه ورزشی تختی است و دیگری خانه کشتی مجموعه ورزشی جواد الائمه است.

انتهای پیام 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز