امام جمعه قم تاکید کرد؛ اهمیت ترویج ازدواج آسان در جامعه

۱۴۰۱/۰۴/۱۰ - ۱۳:۱۹:۱۷
کد خبر: ۱۳۴۵۶۴۴
امام جمعه قم تاکید کرد؛ اهمیت ترویج ازدواج آسان در جامعه
امام جمعه قم به ماه سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) اشاره کرد و گفت: این روز به‌عنوان روز ازدواج نام‌گذاری شده است و خانواده‌ها و جوانان ما با تأسی به این دو اسوه بزرگ اسلام با ازدواج‌های آسان به این سنت اقدام کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، آیت‌الله سید محمد سعیدی امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم با تأکید بر رعایت تقوا گفت: اگر دنیا و آخرت را می‌خواهیم درگرو تقوا است با رعایت تقوا به هر چه می‌خواهیم می‌رسیم و باید تقوا را در دستور کار داشته باشیم که شاهد برکات آن در زندگی خود باشیم.

امام‌جمعه قم گفت: حضرت علی(ع) در مورد کارایی و تأثیر تقوا می‌فرمایند که تقوا سرزمین پرآب و پرباری است که نه ریشه درختان در آن خشک می‌شود و نه بذر و زراعت از تشنگی می‌میرد.

سعیدی گفت: در این امر الهی نباید سخت‌گیری شود تا ازدواج‌های بسیاری شکل گیرد تا خیروبرکت به جامعه آمده و از آسیب‌ها جلوگیری شود.

وی به روز صنعت اشاره کرد و گفت: باید به فکر و ابتکار خودمان در عرصه صنعتی تکیه کنیم و با توجه به اقتصاد دانش‌بنیان و حمایت از دانش‌ها باید در بخش صنعت اهتمام بیشتری داشته باشیم.

امام‌جمعه قم به سالروز شهادت آیت‌الله صدوقی اشاره کرد و گفت: ایشان شخصیتی ساده‌زیست و بانشاط و با اخلاص بودند و مطیع ولایت بودند که یاد و خاطره ایشان را گرامی می‌داریم.

وی با اشاره به روز قلم گفت: کرامت انسان با قلم متعهدانه تلفیق‌شده است، قلم و کرامت دو بال نویسندگان مسئول هست و وزارت ارشاد ضمن حمایت از این نویسندگان در مقابله با نشر بدعت و افکار آلوده و مسموم و فتنه که کرامت انسان را نشانه گرفته‌اند به‌عنوان متخلفین عرصه قلم مقابله نماید.

سعیدی به ششم ذی‌الحجه سالروز شهادت زائران خانه خدا اشاره کرد و گفت: امسال رهبری معظم انقلاب در دیدار با کارگزاران حج فرمودند که تأمین امنیت همه زائران به‌ویژه زائران ایرانی و جلوگیری از تکرار فجایع گذشته از انتظارات است.

وی به سالروز شهادت امام باقر(ع) اشاره کرد و گفت: ایشان می‌فرمایند که در روز قیامت همه چشم‌ها گریان است مگر سه چشمی که درراه خدا شب‌بیدار باشد و از ترس خدا گریسته باشد و در حرام خدا چشم‌بسته باشد.

امام‌جمعه قم با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با مسئولان قوه قضائیه گفت: ایشان رهنمودهای مهمی را ایراد فرمودند که یک منشور تحول قضایی است و باید نصب العین مسئولان قضایی باشد.

وی گفت: ایشان به یک نکته ارزشمند در زمینه معارف قرآنی در مورد سنت‌های الهی اشاره کردند که این فرمایش لازم است به فرهنگ عمومی تبدیل شود و در مسیر حرکت ملت ایران قرار گیرد. ایشان با یادآوری سال 60 که ترور منافقین غوغایی به پا کرده بود تأکید کردند که خداوند آن سال، خدای امسال است و در آن سال نصرت الهی نازل شد.

سعیدی گفت: اگر سپاس خداوند را به یادآوریم، خداوند نیز ما را یاری خواهد کرد، همه سنت‌های الهی بدون استثنا مبتنی بر عزم و اراده ملت‌ها و عمل به تکلیف‌هاست و سنت‌های الهی برخی چون سنت هدایت مطلق و بدون قید و شرط است.

امام‌جمعه قم تأکید کرد: رهبری معظم انقلاب به تبیین یکی از مصداق‌های حقوق عمومی است که آن امنیت روانی مردم است و منظور از آن این است که مردم در مقابل شایعات و دروغ‌ها و سخنان هراس افکن باید در امنیت باشند.

وی گفت: بر اساس قانون اساسی، احیای حقوق عامه و گسترش آزادی مشروع از وظایف مهم قوه قضاییه است و اکنون در این نماز جمعه به‌صراحت می‌گوییم که بر همه قوای کشور و به‌ویژه قضاییه لازم است تا در جهت صیانت از حقوق ملت تلاش کرده و در برابر دشمنان به‌ویژه در فضای مجازی به هر نحو ممکن آرامش فکری مردم را تأمین کنند.

سعیدی با اشاره به موضوع مسکن گفت: از همه صاحب‌خانه‌ها که در راستای کمک به مستأجرها کمک کردند قدردانی می‌کنم و با توجه به قانون و استفتای مقام معظم رهبری بتوانند به ادامه زندگی خود در منازل پرداخته و با خیال راحت به عبادت بپردازند.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز