۸۸ درصد مجموعه‌های بازی کودکان و نوجوانان در قم استاندارد است/ تمدید هرساله مجوزات استاندارد

۱۴۰۱/۰۴/۱۱ - ۱۲:۱۰:۱۰
کد خبر: ۱۳۴۵۹۸۵
۸۸ درصد مجموعه‌های بازی کودکان و نوجوانان در قم استاندارد است/ تمدید هرساله مجوزات استاندارد
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با تأکید بر استاندارد بودن بیش از 88 درصد مجموعه‌های بازی کودکان و نوجوانان در شهر قم اظهار داشت: سه شهربازی فعال شهر، 15 هزار مترمربع زمین‌بازی و 182 مجموعه بازی در بوستان‌ها و پارک‌ها دارای استاندارد ساخت و نصب هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، پیام جوادیان با اشاره به اهمیت حفظ سلامتی کودکان در پارک‌ها اظهار داشت: ایمنی و استانداردسازی یکی از دغدغه‌های اصلی مدیریت شهری در قم بوده و نسبت به اجرای شاخص‌های استاندارد در پارک‌ها و بوستان‌ها دقت لازم صورت گرفته است.

وی از جمع‌آوری وسایل غیراستاندارد خبر داد و افزود: در سال ۱۳۹۵ بیش از ۹۵ مجموعه وسایل بازی کودکان که فلزی بوده و استاندارد نداشت، از سطح بوستان‌ها جمع‌آوری شد و در حال حاضر جمعاً ۲۲۳ مجموعه بازی کودک و نوجوان در بوستان‌ها وجود دارد که از آن‌ها ۱۸۲ مجموعه دارای استاندارد ساخت و نصب بوده و تأییدیه دارند.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم تصریح کرد: تنها ۴۱ مجموعه‌ که قبل از سال ۱۳۹۵ نیز خریداری‌شده استاندارد ساخت ندارد، اما در مراحل نصب تمام استانداردهای لازم رعایت شده و همچنین ۱۵ هزار مترمربع از زمین‌های بازی نیز دارای کف‌پوش‌های استاندارد است.

وی همچنین کلیه شهربازی‌ها را نیز دارای استاندارد دانست و ابراز کرد: شهربازی غدیر، علوی و شهربازی هاشمی تا گواهی استاندارد دریافت نکردند، مجوز بهره‌برداری به آن‌ها داده نشد و تله‌سیژ بوستان علوی نیز تا زمانی که استاندارد را نگرفت مجوز بهره‌برداری به آن داده نشد.

جوادیان تأکید کرد: در سال ۱۳۹۵ سازمان پارک‌ها و فضای سبز از طرف اداره کل استاندارد قم به‌عنوان دستگاه برتر انتخاب شد و اخذ استاندارد برای مجموعه‌های بازی هرسال تمدید می‌شود، درصورتی‌که هیچ شهری در کشور این استاندارد را هرسال تمدید نمی‌کند.

انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز