وزیر ارشاد: رویکرد دولت انقلابی حمایت از آزادی بیان و قلم است

۱۴۰۱/۰۴/۱۶ - ۱۴:۵۳:۳۵
کد خبر: ۱۳۴۸۴۴۲
وزیر ارشاد: رویکرد دولت انقلابی حمایت از آزادی بیان و قلم است
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: رویکرد دولت انقلابی در حمایت از آزادی بیان و آزادی قلم شعار نیست بلکه عمل است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، محمد مهدی اسماعیلی در آیین اختتامیه نخستین جشنواره ملی مطبوعات دینی در تالار فرهنگ و هنر قم اظهار داشت: از ابتدای شکل گیری دولت تا امروز به صدها نشریه و پایگاه خبری مجوز فعالیت داده ایم و سعی خود را بر این موضوع متمرکز کرده ایم که از حیات مطبوعات و خبرگزاری ها حمایت کنیم.

 

وی ابراز داشت: در موضوع مطبوعات و نشریات مکتوب در حوزه جدیدی در بحث فناوری های نوین هستیم که مطبوعات در معرض کم فروغی قرار گرفته باشد.

وی ادامه داد: امروز هر چه جلوتر می رویم از زمان تولید و انتشار خبر فاصله کم تر شده و بخش مهمی از اطلاع رسانی در فضای نوین اتفاق می افتد و این مساله به معنای کنار گذاشتن رسانه های مکتوب نیست.

اسماعیلی افزود: امروز به همزیستی تعریف شده ای بین رسانه مکتوب و الکترونیک می رسیم و بنای ما در دولت حمایت از هر دو بخش است.

وی گفت: در دهه های ۷۰ و ۸۰ برخی روزنامه ها تا ۶۰۰ هزار نسخه شمارگان داشتند اما امروز شمارگان آن ها به شدت پایین آمده است اما بنای ما حمایت از این موضوع است و در عین حال در دنیا هم وضعیت به همین منوال است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: در موضوع حمایت از رسانه های مکتوب با فشار جدی برای تامین ارز مواجه شدیم که با دستور رئیس جمهوری، کاغذ با قیمت بسیار مناسب به کشور وارد می شود و می توانیم بخش مهمی از نیاز رسانه های مکتوب را تامین کنیم.

وی ابراز داشت: از همه رسانه ها می خواهیم‌ برای منافع ملی دلسوز عمل کنند و اصول مشترک برای منافع ملی هم راستا باشد.

اسماعیلی گفت: جمهوری اسلامی که همه قاعده های مرسوم در نظام بین المللی زر و زور را کنار زده و با نظام توحیدی کار می‌کند در داخل کشور هم باید جبهه رسانه ای هم راستا و هم افزا حرکت کند.

وی اظهار داشت: دشمن دوست دارد از ایران سیاه نمایی، و نا امیدی را القا کند و دروغ می گوید تا ایران را جامعه ای نا امید و  بحران زده نمایش دهد.

اسماعیلی با اشاره به انتشار نتیجه یک افکار سنجی در روزهای قبل در جلسه شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: مجموعه جهاد دانشگاهی مجموع نگرش های مردم نسبت به زندگی شخصی خانوادگی و اجتماعی را مورد تحقیق قرار داد و مشخص شد شادکامی مردم نزدیک به ۷۰ درصد است که بعد از این تحقیق، یک عده در رسانه های اجتماعی افتادند که دولت دروغ می گوید.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: رسانه های معاند اصرار دارند بگویند زندگی ‌مردم در سیاهی و بحران است و مردم در تعلقات دینی دچار ضعف شده اند این در حالیست که ۹۰ درصد مردم تعلقات دینی دارند و ۷۶ درصد در آیین های مذهبی شرکت می کنند.

وی بیان کرد: دشمن فضایی را حاکم می کند که ما از جامعه و نظام نا امید شویم‌ و القای نا امیدی مهمترین وظیفه رسانه های معاند و مزدوران داخلی است.

اسماعیلی در پایان برگزاری نخستین جشنواره مطبوعات دینی را منشا گسترش در حوزه فعالیت رسانه های دینی دانست.
انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز