تلاش شهرداری قم برای احیای باغات اطراف شهر

۱۴۰۱/۰۴/۱۸ - ۱۴:۲۵:۱۸
کد خبر: ۱۳۴۹۰۴۹
تلاش شهرداری قم برای احیای باغات اطراف شهر
شهردار قم گفت: با اقدامات انجام‌شده طی سال‌های گذشته میزان مصرف آب شرب در فضای سبز شهری به شدت کاهش‌یافته و درصورتی‌که آب منطقه‌ای استان، 8 چاه باقی‌مانده شهرداری را در اختیار مجموعه مدیریت شهری قرار دهد، میزان استفاده از آب شرب در عرصه‌های سبز به صفر می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، دکتر سیدمرتضی سقائیان‌نژاد در جلسه شورای سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم، با ابراز خرسندی از وضعیت توسعه فضاهای سبز شهری، گفت: وضعیت کنونی قم از نظر برخورداری از سرانه‌های سبز شهری و جنگلی و زیبایی سیما و منظر قابل‌مقایسه با چند سال قبل‌تر و گذشته نیست.

وی با تأکید بر ضرورت تأمین آب موردنیاز و توسعه کمی و کیفی عرصه‌های سبز شهری، ادامه داد: شرکت آب منطقه‌ای قم از ۱۳ چاه مورد توافق فقط ۵ چاه را در اختیار شهرداری قرار داده است.

شهردار قم اضافه کرد: با اقدامات انجام‌شده طی سال‌های گذشته میزان مصرف آب شرب در فضای سبز شهری به شدت کاهش‌یافته و درصورتی‌که آب منطقه‌ای استان، ۸ چاه باقی‌مانده شهرداری را در اختیار مجموعه مدیریت شهری قرار دهد، میزان استفاده از آب شرب در عرصه‌های سبز به صفر می‌رسد.

وی با انتقاد از صدور تعرفه‌های آب غیراصولی در برخی مراکز تفریحی قم، افزود: باغ پرندگان یک مجتمع و واحد تفریحی است و صدور تعرفه آب تجاری در چنین مراکزی به‌هیچ‌وجه توجیه آمیز نیست.

دکتر سقائیان‌نژاد همچنین تصریح کرد: در صورت ادغام دو سازمان پارک‌ها و فضای سبز و سازمان زیباسازی، یا هر تصمیمی که دیگری که در این خصوص گرفته می‌شود باید منجر به ارتقای کمی و کیفی و تقویت آن‌ها شود.

وی اضافه کرد: یکی از سیاست‌ها و رویکردهای مهم شهرداری قم احیای باغات اطراف شهر و استفاده بهینه و عمومی از ظرفیت این عرصه‌های ارزشمند است.

شهردار قم با اشاره به مصوبات سفر رئیس‌جمهوری در حوزه فضای سبز عنوان کرد: یکی از مصوبات مهم این سفر افزایش سرانه‌های سبز در حاشیه بوستان جوان، بوستان ولایت و مسجد مقدس بوده که لازم است روند اجرایی آن با قدرت دنبال شود.

وی همچنین اظهار داشت: یکی از سیاست‌ها و برنامه‌های مجموعه مدیریت شهری قم، احداث عرصه فضاهای سبز شهری پیرامون ریل‌های متروکه و جمع‌آوری در هسته مرکزی شهر شده است.

انتهای پیام

 

نظر شما