دولت سیزدهم برای حذف ارز ترجیحی از آبروی خود مایه گذاشت

۱۴۰۱/۰۴/۲۴ - ۱۲:۲۳:۴۲
کد خبر: ۱۳۵۱۲۱۹
دولت سیزدهم برای حذف ارز ترجیحی از آبروی خود مایه گذاشت
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دولت سیزدهم برای حذف ارز ترجیحی از آبروی خود مایه گذاشت، خاطرنشان کرد: دولت قبل برای ارز 4200 تومانی بودجه لازم را نداشت و کمبود وجه را با تولید اسکناس جبران می‌کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، احمد امیرآبادی فراهانی در آئین تجلیل از برگزیدگان بخش کشاورزی استان که در سالن کرامت استانداری قم برگزار شد، با اشاره به اینکه تقدیر واقعی از تولیدکنندگان باید در عرصه حمایت از آن‌ها باشد، اظهار کرد: امروز متاسفانه دامداران و مرغداران در وضعیت بدی قرار دارند و اصلا حالشان خوب نیست.

وی با بیان اینکه مجلس نماینده ملت و زبان گویای مردم است، عنوان کرد: امروز باید برای کشاورزان و دامداران فکر اساسی شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حذف ارز 4200 تومانی، مطرح کرد: البته پیش بینی شده بود که پس از حذف این ارز، دامداران و کشاورزان با مشکل کمبود نقدینگی مواجه شوند.

وی افزود: مسئله حذف ارز 4200 تومانی خواسته نمایندگان مجلس بوده است و این موضوع از سال 98 تاکید شده بود و اگر این اتفاق در همان سال انجام می‌شد، امروز شاهد این افزایش قیمت‌ها نبودیم.

امیرآبادی با اشاره به اینکه دولت سیزدهم برای حذف ارز ترجیحی از آبروی خود مایه گذاشت، خاطرنشان کرد: دولت قبل برای ارز 4200 تومانی بودجه لازم را نداشت و کمبود وجه را با تولید اسکناس جبران می‌کرد.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: این تولید بسیار بالای اسکناس تورم‌های بسیار زیادی را درپی داشت و باید یک روزی جلوی آن گرفته می‌شد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم در سختی زیادی قرار دارند، تصریح کرد: امروز علاوه بر لزوم توجه به بازار، باید به موضوع تولید و حمایت از تولیدکنندگان نیز توجه بسیاری شود.

وی با اشاره به اینکه امروز باید دولتمردان ما از موضوعات روزمرگی خارج شده و برنامه‌های بلند مدت خود را پیاده کنند، یادآور شد: متاسفانه هماهنگی میان وزارت نیرو و جهاد کشاورزی کم است و اگر این هماهنگی بیش‌تر شود مردم و تولید کنندگان با آسیب‌های کم‌تری مواجه خواهند شد.

امیرآبادی فراهانی با بیان اینکه کشاورز باید از زمان کشت نسبت به برنامه‌هایی وزارت نیرو و قطعی‌ها آگاهی داشته باشند، ابراز کرد: روند اقتصادی جمهوری اسلامی تعیین شده است و حذف ارز 4200 تومانی اگرچه سختی‌هایی دارد اما مردم شیرینی‌های آن را نیز خواهند چشید.

وی افزود: اگر مردم بتوانند سختی یک ساله این حرکت دولت را تحمل کنند، در سال آینده تورم کشور به 30 درصد، در سال 1403 به 12 درصد و در سال 1404 به کمتر از 10 درصد خواهد رسید.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز