استاندار قم خبر داد: ثبت‌نام ۱۳۲ هزار قمی در طرح ملی مسکن

۱۴۰۱/۰۴/۲۹ - ۰۸:۱۴:۱۴
کد خبر: ۱۳۵۳۰۹۶
استاندار قم خبر داد: ثبت‌نام ۱۳۲ هزار قمی در طرح ملی مسکن
استاندار قم برنامه‌ریزی برای عملیاتی کردن وعده‌ها را مورد توجه قرار داد و گفت: در کارگروه‌های مربوطه، مسائل کارشناسی باید بررسی شود تا در صورت امکان، وعده‌ای بدهیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، سید محمدتقی شاهچراغی در دیدار رئیس جامعه المصطفی العالمیه اظهار داشت: در ابتدای مسئولیت، با نگاه جهان شهر بودن برای قم وارد کار شدیم.

وی با بیان اینکه در سفر ریاست‌جمهور و هیئت همراه به قم، تأکید ما افزایش کارهای زیرساختی در قم بود و تلاش داریم کیفیت زندگی برای مردم قم بالاتر رود، گفت: در سفر رئیس‌جمهور به قم، 30 پروژه کلان برای تأمین زیرساخت‌ها تعیین شد و کارها در مسیر قرار گرفته است.

استاندار قم با تأکید بر اینکه پروژه‌هایی مانند فرودگاه، مترو و غیره در پیچ‌وخم مشکلات مانده بودند که امروز به لطف خداوند به جمع‌بندی روشن نزدیک هستیم، یادآور شد: ما برای نیازهای مؤسسات، باید راه مناسبی پیدا کنیم که همزمان هم نیازها تأمین و هم اقتضائات کشور لحاظ شود.

وی اضافه کرد: در زمینه مسکن و اعطای زمین مسئول ذی‌ربط سازمان ملی مسکن است و غیر از این مسیر، اختیاری برای نهادها یا اشخاص دیگر لحاظ نشده است.

شاهچراغی برنامه‌ریزی برای عملیاتی کردن وعده‌ها را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: به همین دلیل در کارگروه‌های مربوطه، مسائل کارشناسی باید بررسی شود تا در صورت امکان، وعده‌ای بدهیم.

وی نام‌نویسی قمی‌ها در طرح اقدام ملی مسکن را مورد توجه قرار داد و افزود: در قم 132 هزار نفر برای مسکن ثبت‌نام کرده که قریب به 18 هزار نفر از این تعداد طلاب ایرانی هستند که جمع‌بندی ما این است که قریب به 90 هزار نفر واجد شرایط هستند.

در بخشی از این برنامه، رئیس جامعه المصطفی العالمیه اذعان کرد: طبق ادعای متصدیان امر، کاری که المصطفی در توسعه زبان فارسی انجام داده، با هیچ نهاد دیگری قابل‌مقایسه نیست و این در حالی است که فراگیران زبان فارسی در المصطفی با آموزه‌های انقلاب اسلامی نیز آشنا شده و این افراد یک لشکر فرهنگی بوده که دلداده گفتمان انقلاب اسلامی هستند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباسی اضافه کرد: کشورهای مختلف اهمیت بسیار بالایی برای توسعه زبان خود در دنیا قائل هستند و برای این کار هزینه‌های فراوان انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: بیش از 20 گروه علمی و پژوهشی در قالب پژوهشکده‌های مختلف ذیل المصطفی فعال هستند و این مرکز دارای رتبه نخست متن نگاری آموزشی بوده و بیش از 700 متن آموزشی در رشته‌های مختلف نگاشته شده است.

انتهای پیام/

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز