تلاش برای ارائه خدمات ماشین‌های زائربر اطراف حرم به‌صورت شبانه‌روزی

۱۴۰۱/۰۵/۰۵ - ۰۸:۲۷:۳۰
کد خبر: ۱۳۵۶۱۲۲
تلاش برای ارائه خدمات ماشین‌های زائربر اطراف حرم به‌صورت شبانه‌روزی
مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم با تأکید بر لزوم جابه‌جایی رایگان زائران توسط خودروهای برقی در اطراف حرم بانوی کرامت گفت: افزایش تعداد این ماشین‌ها، به‌روزرسانی و ارائه خدمات به‌صورت شبانه‌روزی، برای تسهیل بیشتر در تردد زائران و مجاوران در دستور کار است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، مهدی کلانترزاده با اشاره به برگزاری جلسه هماهنگی میان مسئولان نهادهای مختلف قم با هدف بررسی طرح‌‌های تردد آسان زائران حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) بیان کرد: پیگیری‌های مختلفی در این زمینه انجام‌شده و این پیگیری‌ها ادامه دارد.

وی با بیان اینکه مذاکره شهرداری قم با مسئولان حرم مطهر دراین‌باره و به‌ویژه در موضوع افزایش خدمات‌رسانی ماشین‌های برقی ادامه دارد، گفت: با توجه به اینکه گزارش‌ها نشان می‌دهد برخی مسیرهای ماشین برقی در اطراف حرم مطهر اقدام به دریافت کرایه از مردم می‌کنند، شهردار قم دستور داد تا عدم دریافت کرایه از سوی این ماشین‌ها در دستور کار قرار گیرد.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم به‌ضرورت گسترش کمی و کیفی خدمات‌رسانی ماشین‌های برقی در اطراف حرم پرداخت و ابراز کرد: افزایش تعداد این ماشین‌ها و به‌روزرسانی آن‌ها در کنار شبانه‌روزی کردن خدمات‌رسانی، ازجمله برنامه‌ها برای تسهیل بیشتر زیارت زائران و مجاوران است.

وی ضمن آنکه از اصحاب رسانه خواست تا ضمن مطالبه‌گری در این زمینه، پیشنهادها و نظرات خود را برای خدمت‌رسانی حداکثری به مردم ارائه کنند ابراز امیدواری کرد که نشستی با موضوع خدمات‌رسانی حداکثری ماشین‌های برقی در پیاده راه‌های اطراف حرم مطهر با حضور معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم به‌زودی برگزار شود.

کلانترزاده عنوان کرد: تردیدی نیست که ماشین‌های برقی موجود برای خدمات‌رسانی به زائران آستان مقدس فاطمی کافی نیست و ازاین‌رو شهردار قم نیز دستور داده است تا با تأمین تعداد کافی از این ماشین‌ها، خدمت‌رسانی ۲۴ ساعته نیز پیگیری و دنبال شود.

وی یادآور شد: برنامه‌ریزی‌ها باید به سمتی پیش برود که عملاً به مردم عزیز و زائران گران‌قدر بگوییم حضورشان در قم مغتنم است و آنان به این باور برسند که مدیریت شهری قم به دنبال میزبانی خوب از آنان است.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم اضافه کرد: باید اذعان کرد که بخش‌هایی از شهر مانند ضلع و بست شرقی اطراف حرم مطهر وضعیت نامناسبی دارد که البته رفع این مشکلات نیازمند سرمایه‌گذاری است.

وی در پایان سخنان خود، اهمیت توسعه و گسترش پارکینگ‌های عمومی را نیز مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: نهضت ایجاد پارکینگ‌های عمومی در قم در دومین سال فعالیت خود است و امیدواریم این نهضت تا رسیدن به مطلوب نهایی ادامه یابد.

انتهای پیام

نظر شما