امام جمعه قم: آمریکا و منافقین خواب تجزیه شدن ایران را به گور می‌برند

۱۴۰۱/۰۷/۱۵ - ۱۲:۵۲:۴۰
کد خبر: ۱۳۸۴۱۶۰
امام جمعه قم: آمریکا و منافقین خواب تجزیه شدن ایران را به گور می‌برند
امام‌جمعه قم گفت: همزمان با توجه به‌نقد، همه در برابر تهدید و تخریب در کنار هم ایستادگی خواهیم کرد و جهاد تبیین وظیفه امروز و فردای ماست، حوزه و دانشگاه در این جهاد تبیین وظیفه مهمی دارند و کم گذاشته‌ایم و همه باید خیز و جهش جدیدی را برای تبیین آغاز کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، آیت‌الله علیرضا اعرافی امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در مصلی قدس برگزار شد گفت: باتقوا می‌توانیم مدارج ترقی و نزدیک به خداوند داشته باشیم و تقوا حقیقت زندگی ماست و تقوا را باید در تمام مراحل زندگی در نظر بگیریم.

امام‌جمعه قم در ادامه با اشاره به میلاد پیامبر(ص) گفت: ما وظایفی در برابر رسول خدا داریم و حق پیامبر(ص) و اولیای الهی حق تمام‌شدنی نیست و حقی ماندگار و ابدی و همیشگی است، نظارت رسول خدا، رسالت ایشان همیشگی و دائمی است و ازاین‌رو حق پیامبر، تمام نمی‌شود و بعد از چند قرن و چند نسل ما معاف از وظایف در پیشگاه رسول خدا نیستیم.

وی بیان داشت: حق رسول خدا، اختصاص به این جهان ندارد، بلکه عالم ملائک نیز در برابر ایشان وظیفه‌دارند و پیامبر(ص) بر آن‌ها هم اشراف و حق‌دارند و این جایگاه پیامبر(ص) است که در خصوص ایشان آیات واردشده است.

اعرافی گفت: حق رسول خدا و ائمه اطهار(ع) مستند به تعارف و تشریفات نیست، بلکه این حق عالی‌ترین حق در سلسله حقوق نظام بشری بعد از حق خداوند است.

امام‌جمعه قم با اشاره به اهم وظایف ما در برابر رسول خدا (ص) و ائمه اطهار(ع) تصریح کرد: اولین وظیفه معرفت است و شناخت در مورد ایشان داشته باشیم و دوم عشق و عاطفه و مهر و محبت است و دل‌های مؤمنان باید با رشته‌های محبت به دامن پیامبر(ص) و ائمه(ع) متصل شود و این رشته‌ها نجات‌بخش است.

وی عنوان داشت: وظیفه سوم ما ایمان و التزام قلبی و دلدادگی به امام و پیامبر خداوند است که این مسائل جزو وظایف پایه‌ای و اساسی است که باید مدنظر داشته باشیم.

اعرافی به سالروز ولایت امام عصر(عج) و میلاد پیامبر(ص) و امام جعفر صادق(ع) اشاره کرد و ضمن تأکید بر وحدت میان مسلمانان، بر گسترش وحدت میان مسلمانان تأکید کرد.

وی همچنین به هفته نیروی انتظامی اشاره کرد و گفت: از خدمات ارزشمند این عزیزان قدردانی کرده و یاد و خاطره شهدای عزیز را گرامی می‌داریم.

اعرافی در ادامه به حوادث اخیر در کشور اشاره کرد و گفت: با اقدامات بیگانگان و غفلت و خیانت‌ها شاهد موجی از اغتشاشات زیان‌بار در کشور بودیم، انقلاب اسلامی و جایگاه رفیع آن بر کسی پوشیده نیست، تمام عالم آمده‌اند که عظمت انقلاب اسلامی را خدشه‌دار کنند و روزبه‌روز شاهد این امر هستیم، انقلاب اسلامی در ارتباط با امت اسلامی و بیداری امت اسلام و همچنین وحدت و پیشرفت امت اسلام، اقدامات ارزشمندی انجام داد و امواج آن را شاهد هستیم.

وی گفت: انقلاب اسلامی ایران مقتدر پرشکوه و امن و پیشرفته را دنبال کرد و این از اهداف امام و رهبری و انقلاب است و ایران امروز بااقتدار و پیشرفت و حرکت به سمت آرمانی نو، در جریان است. انقلاب اسلامی بر اساس هدف‌گیری‌های خود توانسته رشد کند و با بهره‌گیری از آرمان‌های اسلامی و عاشورا و غدیر پایه‌ریزی شده است.

امام‌جمعه قم تصریح کرد: امروز دشمن تلاش می‌کند که این استقلال و آزادی و شکوه و عظمت ایران و انقلاب را تحت حجاب‌ها ببرد و البته نمی‌تواند و ملت ما بیدار است.

وی گفت: انقلاب در مواجه با سخت‌ترین و ناجوانمردانه‌ترین اقدامات بوده است و کودتا و تحریم و تبلیغات و تهدیدها را شاهد بودیم و از سوی دیگر جنگ‌افروزی و جنگ رسانه‌ای و فتنه انگیزه‌ای را علیه ملت ایران انجام دادند و این جنگ ترکیبی علیه ملت ایران ترسیم‌شده و دلیل آن این بوده که در ایران خبری بوده که آن‌ها را تحریک کرده و به دنبال ضربه زدن بودند.

اعرافی تصریح کرد: در حادثه اخیر شاهد این بودیم که برنامه‌ریزی گسترده‌ای وجود داشت، یک موضوعی را بهانه کردند، بدون تردید بدانیم که امروز و فردا زنجیره دشمن و قدرت‌های طراح با انقلاب اسلامی هرروز به دنبال یک بهانه هستند تا اقتدار کشور را تهدید کنند.

وی با اشاره به سکوت برخی خواص گفت: متأسفانه بی‌توجهی برخی خواص را نیز شاهد بودیم و این غفلت و اشتباه‌های راهبردی، موجب بروز مشکل می‌شود که باید هوشیار باشیم.

اعرافی با تأکید بر اینکه باید نقد را بشنویم تصریح کرد: تفکیک نقد و تخریب را باید داشته باشیم، باید اشکالات را بشنویم و اصلاح کنیم، تعامل با نوجوان و جوان را به‌عنوان یک وظیفه بدانیم اما این بردباری به معنی این نیست که در برابر تخریب و منافع ملی کوتاه آییم.

وی گفت: همزمان با توجه به‌نقد، همه در برابر تهدید و تخریب در کنار هم ایستادگی خواهیم کرد و جهاد تبیین وظیفه امروز و فردای ماست، حوزه و دانشگاه در این جهاد تبیین وظیفه مهمی دارند و کم گذاشته‌ایم و همه باید خیز و جهش جدیدی را برای تبیین آغاز کنیم.

وی گفت: این نسل نوپای عزیز ما همان نسل دوران دفاع مقدس است و امروز جوانان و نوجوانان ما همان نور دفاع مقدس را دارند و اگر خللی داریم مشکل از ماست و باید گره‌ها را از ذهن این عزیزان بازکنیم.

اعرافی بیان داشت: از سوی دیگر اقدامات خواص و نخبگان است، ملت راه خود را خواهد رفت، بزرگان امت، ملت را هدایت می‌کنند، اما در این میان اگر نخبگان و خواص خطایی کنند، این بسیار زشت است، هوشیاری حوزه و دانشگاه و آموزش‌وپرورش و رسانه مهم است و باید مواضع غلط را جبران کنند.

امام‌جمعه قم با اشاره به ایران مقتدر گفت: عدم تجزیه از وجب از خاک ایران یک امر قطعی است که هیچ کوتاهی نباید انجام شود و ایران ما یکپارچه است و همه باهم متحد هستند، هشت سال دفاع کردیم که ایران منسجم باشد و این اقتدار ملی امر مهمی است و این نغمه‌های شیطانی که در برخی جاها مطرح می‌شود، قابل‌قبول نیست.

وی گفت: امنیت ایران موضوعی غیرقابل معامله و گفتگو است، بن سلمان گفت که امنیت شما را در خیابان‌ها از شما می‌گیریم و دشمنان نیز دنبال کردند و الان هم سوژه می‌گیرند که نیروی انتظامی مقتدر ما را خدشه‌دار کنند.

اعرافی با تأکید بر همکاری همه در برابر رفع مشکلات گفت: کمک به رفع مشکلات ازدواج و شغل جوانان را داشته باشیم، دولت و مجلس باید این هدف‌های بنیادی را مدنظر داشته و کارهای ریشه‌ای را انجام دهند.

وی بیان داشت: در مورد فضای مجازی باید مراقبت داشته باشیم و انتظار می‌رفت که با سرعت بیشتری اینترنت ملی را دنبال کنند، از این دولت انتظار می‌رود که به این امر سرعت ببخشد و الان هم خواسته ملت این است که در توسعه زیرساخت‌های اینترنت ملی، برنامه‌ریزی کنند.

وی خطاب به آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها و منافقین گفت: شما خواب تسلیم ایران، خواب تجزیه ایران، خواب جنگ داخلی در ایران و امنیت زدایی در ایران و فروپاشی ارزش‌های فرهنگی در ایران را به گور خواهید برد.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز