سردار سلیمانی: مقاومت، گفتمان تاریخ ساز و رهایی بخش در جهان اسلام است

۱۴۰۱/۰۸/۲۰ - ۱۲:۳۳:۴۹
کد خبر: ۱۳۹۷۵۶۰
سردار سلیمانی: مقاومت، گفتمان تاریخ ساز و رهایی بخش در جهان اسلام است
رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: امروز گفتمان مقاومت در جهان اسلام ،گفتمان تاریخ ساز و رهایی بخش تلقی می‌شود و موسسات مطالعات راهبردی غربی هم به آن توجه کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، سردار غلامرضا سلیمانی در آیین افتتاح یازدهمین نمایشگاه ملی تاب دفاع مقدس در مجتمع امام خمینی(ره) قم اظهار داشت: یکی از الزامات پیروزی یک ملت در رویارویی‌های پرچالش برخورداری از روحیه مقاومت فرض شده‌است.

 

وی بیان کرد: روحیه مقاومت ترجمان دیگری دارد، درست است ملت ما فرزند عاشوراست ولی با تمرکز بر روحیه مقاومت دیگر قرار نیست عاشورای ۶۱ هجری قمری رقم‌ بخورد.

وی گفت: شاکریم در میان ملتی زندگی می‌کنیم و در دوره‌ای قرار داریم که ملت ما در حال خلق یک تاریخ افتخار آمیز از دوران مجاهدت برای پیروزی انقلاب اسلامی است و همانطور که دوره پر افتخار دفاع مقدس کم‌نظیر است، دوره مقاومت نیز دوره استثنایی ، قابل توجه و جذاب می‌باشد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: همانطور که دفاع مقدس ملت بزرگ ایران برگرفته از تعالیم مکتب عاشورا بود از دل آن گفتمان مقاومت خلق شد.

وی ادامه داد: در گام دوم انقلاب اسلامی با توجه به این که در اولین سال قرن جدید قرار داریم فتوحات اسلامی در این قرن زیر چتر گفتمان مقاومت ایجاد می‌شود و این رویداد بزرگ فرهنگی و برگزاری این نمایشگاه پر محتوا، وجه برجسته، منبع جوشان و ترویج دهنده گفتمان انقلاب است.

سلیمانی اظهار داشت: با هماهنگی دستگاه‌های مسوول در زمینه کتاب و به صورت مردم پایه نقشه راهی تدارک دیده‌ایم که طبق آن با ناشران کتاب به مشورت گذاشته می‌شود تا در مسیر ۱۰ ساله در قالب دو برنامه پنج ساله بتوانیم گامی بلند را در گام دوم انقلاب در خصوص کتاب دفاع مقدس، انقلاب اسلامی و فرهنگ مقاومت و پایداری برداریم.

وی تاکید کرد: جهاد فرهنگی و تولید قدرت نرم یکی از برجسته‌ترین مجاهدت‌های اندیشمندان حوزه کتاب است که باید به آن افتخار کنند و اقبال مردم به نوشته‌ها و انتشارات مربوط به انقلاب و دفاع مقدس ستودنی است.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز