معنای انتقاد همزبان شدن با دشمنان خارجی نیست

۱۴۰۱/۰۹/۰۵ - ۱۱:۰۱:۲۰
کد خبر: ۱۴۰۳۵۳۷
بنیانگذار مرکز جهانی حضرت ولی عصر(عج) گفت: انتقاد فریاد سازنده است اما همزبان شدن با دشمنان خارجی و کنار گذاشتن مکتب و زیر سوال بردن آن انتقاد نیست و باید مواظب باشید مملکت ما به سرنوشت اسپانیا دچار نشود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، آیت الله سید محمود بحرالعلوم میردامادی در مراسم استقبال از فاطمیه و ایام سوگواری شهادت حضرت زهرا(س) که در مرکز جهانی حضرت ولی عصر(عج) برگزار شد با اشاره به اینکه بشر همواره به دنبال یافتن پاسخ این سوال بوده که خوشبختی چیست و انسان خوشبخت کیست، ابراز کرد: هیچ انسانی نیست که از خوشبختی ناراحت شود و از سعادت نگران باشد؛ بلکه نگرانی از بدبختی است و به همین دلیل انسان ها همواره به دنبال رسیدن به خوشبختی هستند.

وی با اشاره به اینکه امروزه فریاد برخی ها برای عدالت اجتماعی بالاست، ابراز کرد: یکی از پایه های بزرگ خوشبختی و سعادت، مسئله عدالت است.

استاد حوزه علمیه نجف اشرف در ادامه به تبیین عدالت از دیدگاه فلاسفه غرب پرداخت و ادامه داد: بر خلاف مکاتب غربی، مرام شیعه حد وسط، عدالت، نه شرقی و نه غربی، عدالت علوی و عدالت قرآن است.

آیت الله بحرالعلوم میردامادی با اشاره به اینکه خدای متعال در سوره مومنین می فرماید سعادت در مکتب اهل ایمان است، اظهار کرد: پیامبر اکرم(ص) در روایتی که اهل سنت نیز آن را نقل کرده اند رستگاری را فقط در مکتب امیرالمومنین (ع) عنوان کردند، یعنی ملتی که می خواهد خوشبخت شود می بایست از مکتب قرآن و اهل بیت(ع) اطاعت کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه کرونا توطئه ای بود که با آن توانستند مساجد و مجالس اهل بیت(ع)، حوزه، مدرسه و دانشگاه را تعطیل کنند، تصریح کرد: با این توطئه همه را از کودک و بزرگ به سمت فضای مجازی کشاندند و منافقین بیرون و داخل طی دو سه سال هر چه خواستند در مغز جامعه تزریق کردند و امروز نتیجه آن را برداشت می کنند.

بنیانگذار مرکز جهانی حضرت ولی عصر(عج) با بیان اینکه ما غرب را می شناسیم و در تاریخ تجربه هایی مانند اندلس را داریم، ابراز کرد: آندلس کشوری مسلمان بود که مسیحیان نقشه کشیدند آن را به روز سیاه بکشانند و با این هدف به تدریج شراب، زنان بدکاره، قمار، بی دینی و بی ادبی را در این کشور مسلمان رواج دادند و کار تا جایی پیش رفت که مفاهیمی مانند تقوا، نماز، ناموس و... در این کشور از بین رفت و اسپانیا در اثر نقشه یهود به جاده بی دینی و بی ناموسی کشیده شد و هنگامی که دینشان را به گناه و معصیت فروختند جنگ مسیحیان با این کشور شروع شد و جنایات دردناکی در آن رقم خورد.

آیت الله بحرالعلوم میردامادی افزود: گوستاو لو بن فرانسوی می گوید این حمله به اسپانیا و نابود کردن حکومت و دستگاه علمی اسلامی 500 سال اروپا را از ترقی علمی دور کرد. یعنی اروپایی ها تا آن روز علم را نزد مسلمانان کسب می کردند.

وی با اشاره به وقایع اخیر کشور، اظهار کرد: کنار هر گلی ممکن است خار باشد. کسی به خاطر خار گل را پرپر نمی کند. ما نسبت به وضعیت موجود از نظر اقتصادی و فرهنگی گله داریم ولی گله ما به غربی ها و آمریکایی ها ارتباطی ندارند. بترسید و زبانتان را کنترل کنید. برخی انتقادات وارد است ولی به فلان وزیر و فلان مسئول نه به قرآن، نهج البلاغه و مکتب اهل بیت(ع) و باید بدانید که انتقاد با شیطنت متفاوت است.

استاد حوزه علمیه نجف اشرف گفت: انتقاد فریاد سازنده است اما همزبان شدن با دشمنان خارجی و کنار گذاشتن مکتب و زیر سوال بردن آن انتقاد نیست. مواظب باشید مملکت ما اسپانیا نشود که مساجد و مراکز اسلامی را خراب کردند چون مسلمانان فریب شهوت را خوردند و قرآن را فروختند. تقوی را فروختند و بی دینی و بی بندوباری را خریدند. مراقب باشید که نقشه ای بدتر از اسپانیا برای ما کشیدند تا مسجد، حسینیه، قرآن و مکتب را از بین ببرند.

آیت الله بحرالعلوم میردامادی با تاکید بر اینکه یک تفاوت بین کشور ما و اسپانیا وجود دارد، خاطرنشان کرد: در اسپانیا بعد از شهادت رسالت به پیامبر اکرم(ص)، «اشهد ان علی ولی الله» نداشتند، یعنی ولایت نداشتند ما به موافق و مخالف می گوییم ایران ما «اشهد ان علی ولی الله» دارد. ما اهل بیت(ع)، عاشورا، هیهات منا الذله، فاطمیه و اشک داریم که هیچ قدرتی توانایی مبارزه با آن را ندارد ولی باید هوشیار باشیم و به دفاع از داشته هایمان بپردازیم و مسئولین نیز قدر شناس این مردم با وفا باشند و از حق مظلومین و محرومین دفاع نمایند.

وی در پایان ضمن‌ دعوت مردم به برگزاری با شکوه و تعظیم مراسم نورانی فاطمیه، خاطرنشان کرد: بهترین راه برای رفع مشکلات و شکست معضلات به غیر از انتقاد سازنده و امر به معروف و نهی از منکر، توسل به مادر خوبی‌ها و مبداء برکات حضرت فاطمه شهیده علیها السلام است.

انتهای پیام

نظر شما