تاکید یک مرجع تقلید بر رفع مشکلات معیشتی مردم

۱۴۰۱/۰۹/۱۷ - ۱۳:۱۶:۰۰
کد خبر: ۱۴۰۸۵۰۰
تاکید یک مرجع تقلید بر رفع مشکلات معیشتی مردم
یکی از مراجع عظام تقلید با تاکید بر رفع مشکلات مردم گفت: مسولان باید مشکلات معیشتی را رفع کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، آیت الله حسین نوری همدانی امروز در دیدار جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مردم از نظر معیشت و وضع زندگی در مضیقه هستند، گفت: افرادی که مسوولیت اجرایی و همچنین تمکن مالی دارند باید سطح زندگی خود را به زندگی افراد معمولی برسانند در غیر این صورت به وظیفه دینی خود عمل‌ نکرده‌اند.

 

وی اظهارداشت:‌ اگر مسوولان مانند مردم کف جامعه زندگی کنند و در بین آنان حضور یابند تحولات زیادی را تجربه خواهند کرد.

 

استاد برجسته حوزه علمیه قم ادامه داد: انقلاب اسلامی برای مردم است و امام راحل بارها تاکید داشتند که مستضعفان و اقشار فرودست جامعه بودند که زمینه شکل‌گیری انقلاب را به وجود آوردند و این انقلاب به آنان اختصاص دارد.

 

آیت الله نوری همدانی دربخش دیگری از سخنان خود ، با تاکید بر اینکه حجاب غیر از عفت است، اظهار داشت: مردم ما از نظر عفت وضع خوبی دارند اما لازم است در زمینه ترویج فرهنگ حجاب نیز برنامه‌ریزی و اقدام لازم انجام شود.

 

وی خودسازی را اولین وظیفه هر فرد در جامعه یادکرد و خاطرنشان کرد: خدمت به مستضعفین و نجات آنان از دست مستکبران جهانی وظیفه مهم هر فردی در جهان هستی است؛ انسان نباید فقط مشغول امور شخصی خودش باشد بلکه لازم است مستکبران را در سطح جهانی بشناسد و در جهت مبارزه با آن‌ها گام بردارد.

 

این مرجع تقلید بابیان اینکه قبول شغل و مسوولیت در جامعه اسلامی امانت الهی است، اضافه کرد: افراد باید فرهنگ و وظایف مسوولیت خود را به‌خوبی بشناسد و در راستای انجام صحیح آن گام بردارد.

 

وی در پایان بیان داشت: ما معتقد هستیم که انقلاب اسلامی ایران زمینه ساز ظهور منجی عالم بشریت است و این انقلاب به دست حضرت ولی عصر(عج) خواهد رسید.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نیز دراین دیدار با اشاره به اقدامات و تدابیر انجام‌شده برای تامین انرژی، گفت: با اقدامات کمیسیون انرژی مجلس و دولت در فصل پاییز و زمستان هیچ‌گونه مشکلی نخواهیم داشت.

 

حجت‌الاسلام مرتضی آقاطهرانی درادامه با اشاره به حوادث اخیر کشور و جنگ ترکیبی استکبار جهانی علیه نظام اسلامی لزوم کنشگری حوزه‌های علمیه در خصوص گسترش فرهنگ عفاف و حجاب در کشور را مورد تاکید قرار داد.

انتهای پیام 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز