ماهیت تعطیلات ادارات در قم مدیریت مصرف گاز است

۱۴۰۱/۱۱/۰۴ - ۰۷:۰۱:۰۰
کد خبر: ۱۴۲۶۶۶۱
ماهیت تعطیلات ادارات در قم مدیریت مصرف گاز است
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری قم گفت:ماهیت تعطیلات ادارات در قم مدیریت مصرف گاز است و ایجاد تعطیلات برای گازرسانی به بخشی از هموطنان صورت می گیرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، سید مهدی قریشی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به برودت هوا و احتمال افت فشار گاز در برخی نقاط کشور، هیات دولت در تصویب‌نامه شماره ۱۷۰۵۵۸/ت ۵۹۹۰۷ ه مورخ ۱۴۰۱/۹/۱۵ پیش‌بینی‌هایی را برای مدیریت مصرف گاز انجام داد و راهکارهایی ازجمله کاهش ساعات کاری ادارات و ... را با رعایت ماده ۸۷ قانون خدمات کشوری ابلاغ کرد که بر این اساس و مصوبات ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران، ساعت کاری ادارات قم کاهش یافت و برخی روزها نیز در این قالب تعطیل اعلام شد. 

وی خاطرنشان کرد: برخی از کارکنان دولت تصور می‌کنند که کاهش ساعت کاری که بنابر اقتضائات انجام می‌شود؛ در قالب تعطیلات رسمی است و مثلاً اگر بخشی از آن‌ها به فراخور ماهیت شغلی‌شان باید در محل کار حضور یابند، این نوعی تبعیض یا اجحاف در حق آنان است. 

به گفته معاون استاندار قم، نکته‌ای که باید به آن توجه کرد، این است که این تصمیم‌گیری صرفاً برای حل مشکل بخشی از هموطنان که ممکن است با کاهش افت فشار یا با قطعی گاز روبرو شوند گرفته‌شده و به‌هیچ‌عنوان برای استراحت یا تفریح و مسافرت انجام‌نشده است. 

وی اضافه کرد: به همین منظور موضوع در قالب دورکاری اعلام می‌شود تا علاوه بر اینکه بخش‌هایی از کار در خارج محیط سازمانی پیگیری و انجام شود و در صورت ضرورت و نیاز به خدمات کارکنان بایستی بلافاصله در سازمان حضور پیدا کنند و بخشی از کارکنان هم بنا به‌ضرورت برای جلوگیری از اختلال در خدمات‌رسانی به مردم در محل کار حاضر می‌شوند. 

قریشی عنوان می‌کند: ضمن آنکه به‌نوعی تکلیف قانونی برای ساعت مشخص‌شده در قانون با جبران آن توسط مدیران و کارکنان در زمان دیگر نیز باید رعایت شود و امیدواریم با صرفه‌جویی توسط مردم و کاهش مصرف انرژی، شبکه گاز پایدار شده و همه هموطنان از این موهبت الهی استفاده کنند.

انتهای پیام/

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز