واحدهای اقامتی قم روزانه آماده پذیرش ۹ هزار مسافر هستند

۱۳۹۴/۰۱/۰۵ - ۱۴:۱۵:۳۸
کد خبر: ۲۷۳۷۸۱
واحدهای اقامتی قم روزانه آماده پذیرش ۹ هزار مسافر هستند
رییس کمیته اسکان ستاد تسهیلات زائران استان قم گفت: 105 واحد اقامتی این استان، روزانه آماده پذیرش 9 هزار مسافر هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، عیسی رضایی با اعلام این خبر افزود: شب قبل از آغاز سال جدید، ظرفیت تمامی واحدهای اقامتی اعم از هتل، هتل آپارتمان و مهمانپذیر برای اسکان مسافران و زائران نوروزی به صورت صد در صد تکمیل شده بود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر نیز ظرفیت اسکان مسافران در این استان تکمیل شده است، اضافه کرد: طی شب های گذشته از ظرفیت اماکن عمومی مثل سالن های ورزشی، امامزاده ها، حسینیه ها، مساجد و مهمانسرای ادارات نیز استفاده شده است.

وی ادامه داد: جمعی از مسافران نوروزی نیز در 20 کمپینگ واقع در بوستان های استان قم نیز که توسط شهرداری تجهیز شده است، پذیرش شده اند.

به گفته رضایی، تعدادی از مسافران نیز بدون مراجعه به اماکن اقامتی، با استفاده از چادرهای مسافرتی در اطراف حرم و داخل رودخانه اسکان یافته اند.

وی بیان کرد: تمام دستگاه های استان برای اسکان مناسب و شایسته مسافران بسیج شده اند که تجهیز بیش از 500 مدرسه استان که ظرفیت زیادی برای پذیرش زائران ایجاد کرده است، از جمله اقدامات در این راستا بوده است.

وی گفت: ایجاد بسترهای لازم برای اسکان ارزان قیمت و احداث کمپینگ در بوستان ها باید در سال جدید در دستور کار قرار گیرد تا بتوانیم ظرفیت پذیرش مسافران افزایش دهیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم بیان کرد: متاسفانه ظرفیت موجود استان جوابگوی ورود این تعداد مسافر نیست و مسوولان کشوری باید توجه ویژه ای در این راستا به استان قم داشته باشند.

رضایی افزود: علی رغم اینکه نسبت به سال گذشته ظرفیت پذیرش و کیفیت امکانات در اماکن اقامتی ارتقا یافته است، ولی با توجه به افزایش 10 درصدی ورود مسافر همه ساله نسبت به سال ماقبل آن، وضعیت مطلوب نیست و تا رسیدن به شرایط مناسب فاصله زیادی داریم.

مسافران و زائران در صورت مشاهده تخلف و مشکلات می توانند با شماره های 02537603424، 02537603419 تماس حاصل کرده تا بازرسان رسیدگی کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز