معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی‌ استان قم مطرح کرد

آمادگی ۶ کارگاه صنایع دستی برای بازدید مسافران نوروزی

۱۳۹۴/۰۱/۰۸ - ۱۰:۵۷:۰۲
کد خبر: ۲۷۴۰۵۹
آمادگی ۶ کارگاه صنایع دستی برای بازدید مسافران نوروزی
معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی‌ استان قم از دایر بودن برخی کارگاه‌های صنایع دستی در استان قم برای بازدید مسافران نوروزی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، مهدی نصر اصفهانی با اشاره به اینکه قم در زمینه صنایع دستی از استان‌ها پیشرو در کشور است اظهار داشت: بازدید از کارگاه‌های صنایع دستی می‌تواند یکی از جاذبه‌های گردشگران نوروزی محسوب شود.

وی ادامه داد: خرمهره سازی یکی از هنرهای قدیمی در استان قم است که بر اساس شواهد به دست آمده قدمتش به هفت هزار سال پیش می‌رسد و کارگاهی به مدیریت یکی از هنرمندان این عرصه در کیلومتر 2 جاده کوه سفید در ایام نوروز برای بازدید مسافران دایر است.

معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی‌ استان قم خاطرنشان کرد: یکی دیگر از صنایع دستی استان قم که از دیرباز مورد توجه این مردم بوده، سفال و سرامیک است.

وی با اشاره به اقلیم قم و وفور خاک مرغوب برای سفال‌سازی در این استان که موجب رواج این هنر شده اظهار داشت: کارگاه سفال‌سازی آقای سید امیر موسوی در خیابان صفاشهر جنب کانون مفید قم و کارگاه سفال سنتی در بلوار دل آذر کوچه 2 آماده استقبال از زائران در ایام نوروز هستند.

نصر اصفهانی اضافه کرد: آقای احمد کبیری در ابتدای جاده روستای تاریخی صرم در بخش کهک هم در کارگاه تولید کاشی سنتی خود آماده پذیرایی از گردشگران است.

وی گفت: یک کارگاه نقاشی روی شیشه هم در خیابان آذر و در بازار سنتی و قدیمی شهر قم هم این روزها دایر است.

معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی‌ استان قم ابراز داشت: خانه تاریخی زند هم در کوچه 11 خیابان 19 دی با حضور هنرمندان معرق‌کاری و رودوزی سنتی در ایام نوروز از گردشگران پذیرایی خواهد کرد. 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز