معاون اجرایی سپاه علی بن ابیطالب (ع) قم:

خیمه‌های معرفت طرح آرامش بهاری در روستاها و مناطق حاشیه‌ای قم گسترش یابد

۱۳۹۴/۰۱/۰۹ - ۱۵:۳۲:۰۲
کد خبر: ۲۷۴۲۷۵
خیمه‌های معرفت طرح آرامش بهاری در روستاها و مناطق حاشیه‌ای قم گسترش یابد
معاون اجرایی سپاه علی بن ابیطالب (ع) قم با بیان اینکه باید فعالیت‌های خیمه‌های معرفت در قم افزایش یابد، گفت: خیمه‌های معرف باید از بقاع متبرکه هسته شهر به سایر مناطق به ویژه روستا‌ها و مناطق حاشیه‌ای تعمیم داده شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، احمد بیطرفان ظهر امروز در حاشیه بازدید از خیمه معرفت مزار مقدس شیخان قم در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه برپایی خیمه‌های معرفتی در قم اقدامی قابل ستایش است، اظهار داشت: باتوجه به اینکه در حال حاضر در دوران حساس جنگ نرم به سر می‌بریم برپایی نمایشگاه‌های فرهنگی ارزشمند است.

معاون اجرایی سپاه استان قم با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه کتاب و ترویج سخنرانی‌های با موضوعات مانند شهدا و جنگ نرم کار برجسته‌ای است افزود: امروز در شرایطی هستیم که دشمنان ایران و اسلام درقالب جنگ نرم جوانان را مورد هجمه قرار داده‌اند.

وی با اشاره به فعالیت و ورود جوانان به شبکه‌های اجتماعی گفت: امروز جوانان ما با ورود به شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های اینترنتی در معرض آماج حملات دشمنان قرار دارند و این امر وظیفه مسئولان فرهنگی برای مصونیت‌بخشی به آن‌ها را سنگین‌تر کرده است.

بیطرفان با اشاره به اینکه برگزاری طرح آرامش بهاری در ایام نوروز اقدام خوبی است، خاطرنشان کرد: باید اجرای این برنامه‌ها گسترده‌تر و در همه سال اجرا شود.

معاون اجرایی سپاه قم با بیان اینکه توانایی برپایی خیمه‌های معرفت در سایر مکان‌های شهر قم وجود دارد، افزود: این طرح نباید فقط مختص بقاع متبرکه باشد زیرا امکان گسترش این طرح در بخش‌های بیشتری وجود دارد.

وی با بیان اینکه اداره اوقاف قم عملکرد نمونه‌ای در سطح کشور دارد، افزود: وجود حوزه علمیه و مراجع عظام تقلید در این شهر، می‌تواند ظرفیت مناسبی برای توسعه و تعمیق کارهای فرهنگی باشد.

بیطرفان با بیان اینکه فرهنگ سازی برای گسترش حجاب و عفاف برای دختران باید از سنین کودکی صورت گیرد، عنوان کرد: دیده شده است با دختران کم سن و سال در غرفه کودک و نوجوان خیمه‌های معرفت، در مورد حجاب گفت‌وگو می‌شود، که قطعا اثرگذاری بالایی را در آینده این کودکان شاهد هستیم.

معاون اجرایی سپاه استان قم با اشاره به اینکه تنها یک اداره و یا نهاد مسئول کار فرهنگی نیست، افزود: برخی نهاد‌ها توانایی دارند مکانی را برای انجام امور فرهنگی در اختیار قرار دهند و یا مراکزی می‌توانند در پژوهش‌های علمی به مبلغان اوقاف کمک کنند که نباید در این زمینه کوتاهی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه باید فعالیت‌های خیمه‌های معرفت در قم افزایش یابد، گفت: خیمه‌های معرف باید از بقاع متبرکه هسته شهر به سایر مناطق به ویژه روستا‌ها و مناطق حاشیه‌ای تعمیم داده شود.

نظر شما