انتظار مردم از شورای اسلامی شهر

قم نیازمند شهردار بومی/شورای شهر به گزینه‌های بومی فکر کند

۱۳۹۴/۰۱/۱۰ - ۰۹:۵۵:۱۱
کد خبر: ۲۷۴۳۳۷
قم نیازمند شهردار بومی/شورای شهر به گزینه‌های بومی فکر کند
پس از استعفای محمد دلبری شهردار سابق قم، شورای اسلامی شهر قم وظیفه مهمی را بر دوش دارد و آن اینکه باید یک فردی را به عنوان شهردار قم انتخاب کند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، یکی از مهمترین وظایف شوراهای اسلامی شهرها انتخاب شهردار است که باید در این راستا با همه توان و همفکری بهترین گزینه ممکن را انتخاب تا شاهد گسترش خدمات در مسائل شهری باشیم.

شهر قم با توجه به موقعیت تاریخی، مذهبی و بین المللی که دارد به عنوان یک کلانشهر مهم به شمار می‌رود که شهردار آن نیز باید با آشنایی کامل به این مسائل انتخاب شده تا بتواند در رشد و آبادانی شهر کمک کند.

پس از استعفای محمد دلبری شهردار سابق قم به علت کسالت و بیماری که حقا و انصافا توانست تراز شهری قم را ارتقا داده و این شهر را در مسائل عمرانی، خدماتی، مبلمان شهری و..... ارتقا دهد، حال شورای اسلامی شهر قم باید شهردار جدید را انتخاب کرده و به مردم معرفی کند.

در این زمینه شورای اسلامی شهر قم کمیته 7 نفره‌ای را تشکیل داده تا بتواند از این طریق گزینه‌ها را بررسی و سپس به صحن علنی شورا معرفی کند.

در این راستا گزینه‌های مختلفی مد نظر شورایی‌ها بوده و با افراد مختلفی نیز وارد گفتگو شده‌اند اما یک اقدام بسیار جالب و نادر این شورا استفاده و بهره گیری از نیروهای بومی قم است، نیروهایی که سالیان دراز در این شهر و یا شهرداری قم مدیر بوده‌اند و توانسته‌اند منشا خدمات باشند.

از سوی دیگر امروز انتخاب شهردار بومی برای مردم قم نیز یک مطالبه شده به گونه‌ای که در گفتگو با خبرنگار ما خواستار این امر شده اند.

میلاد صیفی یکی از همشهریان قمی است که در این خصوص می‌گوید: قطعا شهردار بعد از آقای دلبری وظیفه سنگینی بر دوش دارد و باید بکوشد تا بهترین خدمات را ارائه کند تا در خور شهر قم باشد.

وی گفت: به نظر من هر کسی نباید در کسوت و جایگاه شهر قم قرار گیرد و باید از گزینه‌های خبره و افرادی که سال‌ها در شهرداری قم زحمت کشیده‌اند استفاده کرد.

صیفی معتقد است گزینه‌های بومی و افرادی که در داخل شهر قم هستند توان اداره شهرداری را دارند و به آن بلوغ فکری لازم رسیده‌اند.

 

*شورای شهر به گزینه‌های بومی اعتماد کند

سید حسن موسوی نیز دیگر شهروند قمی در این زمینه می‌گوید: شورای شهر قم باید کمی هم به گزینه‌های بومی فکر کرده و به آنها اعتماد کند.

وی گفت: انتخاب شهرداری که خارج از قم بوده نمی‌تواند در رفع مشکلات شهری موثر باشد و باید فردی که سال‌ها در این شهر زحمت کشیده و دلسوز است را انتخاب کند.

موسوی ادامه داد: تمام کشور از مدیران قمی استفاده می‌کنند اما خود قم از توان مدیریتی خودش بی بهره مانده و استفاده نمی‌کند.

 

*قم نیازمند تحول است

سعید قاسمی دیگر شهروند قمی نیز در این خصوص می‌گوید: قم رشد خوبی را آغاز کرده اما نباید متوقف باشد و باید در این زمینه با همه توان طرح‌ها و خدمات ادامه داشته باشد.

وی گفت: باید فردی شهردار قم شود که بتواند خدمات خود را به صورت مطلوبی ارائه کند، فردی که توان کار داشته و با قم آشنا باشد.

قاسمی اذعان داشت: انتظار است شورای اسلامی قم همانگونه که در انتخاب سرپرست شهرداری به نیروهای بومی شهر اعتماد کرد، در انتخاب گزینه شهردار نیز به نیروهای بومی اعتماد داشته باشد.

نکته قابل توجه اینکه هر چند شهرداران قم از ابتدا تاکنون خدمات زیادی را ارائه کرده‌اند اما قطعا بده همراه شهرداری یکی از عاملان و ابزارهای موفق در کمک رسانی به آن شهرداران بوده است که حال این بنده برای خود مدیری توانمند شده که انتظار مردم این است شورای شهر به آنها اعتماد کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز