بیش از ۱۱ میلیون سفر به استان قم در تعطیلات نوروز۹۴ ثبت شده است

۱۳۹۴/۰۱/۱۶ - ۱۷:۲۹:۲۷
کد خبر: ۲۷۵۲۴۰
بیش از ۱۱ میلیون سفر به استان قم در تعطیلات نوروز۹۴ ثبت شده است
سرپرست معاونت هماهنگی امور زائران استانداری قم گفت: در ایام تعطیلات نوروزی امسال 11 میلیون و 252 هزار سفر به استان قم ثبت شده است و یک میلیون و 300 هزار نفر در این استان اقامت داشته اند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، یونس عالی پور روز یکشنبه در جلسه شورای اداری استان قم بیان داشت: بیش از 50 دستگاه استان در قالب 11 کمیته وظایف و فعالیت های خود را در طول نوروز با حضور در ستاد تسهیلات زائران استان قم انجام دادند و این ستاد در طول مدت فعالیت خود 75 جلسه با بیش از 320 مصوبه داشته است.

وی افزود: در ستاد تسهیلات زائران استان قم کلیه دستگاه هایی که مشغول به فعالیت بودند شامل 10 هزار نفر پرسنل می شدند و در تنظیم بازار نیز شاهد انجام وظیفه مناسب دستگاه های زیربط بودیم.

عالی پور گفت: خیمه های معرفت توسط اداره کل اوقاف و امور خیریه استان، آستان مقدس حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران به صورت ویژه در نوروز 94 برگزار شد و در حوزه امداد و درمان نیز با همکاری و دلسوزی اعضای این بخش کمترین آسیب را در این زمینه داشتیم.

وی اظهار داشت: آموزش و پرورش نیز امسال 530 مدرسه را تجهیز کرد و از این اداره کل و نهادهای زیربط که مساجد، تکایا، حسینیه ها و ورزشگاه ها را برای اسکان مسافران آماده کرده بودند باید تقدیر کرد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور زائران استانداری قم ابراز داشت: حوزه معاونت زائران در استان های قم، خراسان رضوی و فارس مستقر است و همه دستگاه های اجرایی استان بواسطه این معاونت باید فعالیت های خود را در پذیرایی از زائران تنظیم کنند تا خدمات رسانی به زائران ساماندهی شود.

وی افزود: در سال 94 با رویکرد اسناد بالادستی نظام و سند چشنم انداز و آمایش سرزمینی در سطح استان به سمتی باید برویم که زائرپذیری و گردشگری زیارتی هدف اول استان تلقی شود.

وی بیان داشت: همه ظرفیت های فعال در قالب بانک اطلاعاتی برای اسکان زائران در قم باید شناسایی شود و به سمتی پیش رویم که از ظرفیت های موجود به بهترین نحو استفاده شود و در مساله پارکینگ هسته مرکزی شهر معضل جدی وجود دارد که باید با همکاری شهرداری این مشکل را حل کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز