آیت‌الله جوادی آملی:

شورای عالی و مدیریت حوزه برای تعطیلات طولانی برنامه‌ریزی کنند

۱۳۹۴/۰۱/۱۶ - ۱۷:۳۹:۲۱
کد خبر: ۲۷۵۲۴۵
شورای عالی و مدیریت حوزه برای تعطیلات طولانی برنامه‌ریزی کنند
یکی از مراجع تقلید گفت: شورای عالی حوزه باید در زمینه تعطیلی‌های حوزه‌ برنامه‌ریزی کند و آقایان وقتشان را مدیریت کنند و چنانچه درس تعطیلی داشته باشید، در آن ایام مباحثه و تبلیغ کنید.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، آیت‌الله جوادی آملی در نخستین درس خارج فقه خود در سال 94 در مسجد اعظم قم اظهار کرد: نکته اسفباری درباره تعطیلات فراوان در کشور وجود دارد، اتلاف عمر حقیقت شرعیه ندارد؛ اما به طور قطع این تعطیلات بی‌حساب اتلاف عمر است.

وی تاکید کرد: آن‌ها که به جایی رسیده‌اند، هرگز این جور تعطیلی نداشتند، یک وقتی است که تعطیلی ایام فاطمیه پیش می‌آید، در حقیقت، امام‌شناسی و صدیقه‌شناسی است که جای خود را دارد، اما بسیاری از آنهایی که به جایی رسیده‌اند این مقدار تعطیلی نداشتند.

آیت‌الله جوادی آملی با اشاره به سنت گذشته حوزویان در ایجاد مباحثه‌ها در ایام تعطیلی تاکید کرد: انسان تا 40 سال ذوق درس خواندن دارد، بعد ناچار می‌شود در نهاد‌ها فعالیت کند، معنای اتلاف عمر هم همین است که انتظار داشته باشیم یک حقیقت شرعیه‌ای برای اتلاف عمر در آیه‌ای یا روایتی باشد.

استاد خارج فقه حوزه علمیه قم گفت: این همه علوم در کتاب و سنت وجود دارد، این همه درجات برای علما ذکر کرده‌اند و این همه استقبالی که فرشته‌ها از علما در موقع مرگ می‌کنند، حیف است این مقام را از دست بدهیم.

وی تاکید کرد: یا شورای عالی حوزه باید در زمینه تعطیلی‌های حوزه‌ برنامه‌ریزی کند یا خود آقایان وقتشان را مدیریت کنند و چنانچه درس تعطیلی داشته باشید، در آن ایام مباحثه و تبلیغ کنید.

آیت‌الله جوادی آملی اضافه کرد: مرحوم آیت الله بهجت می‌فرمودند یکی از نمونه‌های شاخص بحث‌های اخلاقی، مطالعه احوال علماست بنابراین حتما باید برای تعطیلی‌ها برنامه‌ریزی کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز