آیت الله حسینی بوشهری:

همه جامعه گستره همدلی و همزبانی است

۱۳۹۴/۰۱/۱۷ - ۱۱:۲۸:۲۵
کد خبر: ۲۷۵۳۷۰
همه جامعه گستره همدلی و همزبانی است
مدیر حوزه های علمیه کشور با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به سال دولت و ملت همدلی و همزبانی، گفت: گستره همدلی و همزبانی، منحصر به رابطه دولت و ملت نیست، بلکه میان مجموعه ها و آحاد جامعه نیز باید باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم و به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در دیدار نوروزی با معاونان، مدیران و کارکنان مرکز مدیریت حوزه های علمیه ضمن تبریک سال جدید و ولادت حضرت زهرا(س)، افزود: برادری واژه ای است که مقام معظم رهبری برای همدلی و همزبانی به کار برده اند که باید به عنوان اصل حاکم در جامعه دینی و مجموعه های گوناگون به ویژه مرکز مدیریت حوزه های علمیه پیاده سازی شود.

وی در بخش دیگر از سخنان خود به موضوع کار در حوزه اشاره کرد و گفت: میان شما عزیزان با کارمندان مجموعه های دیگر تفاوت روشنی وجود دارد؛ چراکه در دستگاهی مشغول به فعالیت هستید که منتسب به حضرت بقیه الله الاعظم بوده و همه ما در زیر سایه و عنایت آن حضرت می باشیم.

وی با تاکید بر ضرورت تکریم ارباب رجوع در ادارات و نهادهای دولتی و حوزوی، اظهار داشت: احترام به مراجعان بسیار مهم است؛ چرا که طرف مقابل شما طلبه می باشد.

عضو خبرگان رهبری خطاب به کارکنان حوزه های علمیه خاطرنشان ساخت: نیازهای طلاب را در اسرع وقت برطرف کنید و روان سازی و آسان سازی را در دستور کار خود قرار دهید.

آیت الله حسینی بوشهری یکی از فعالیت های مدیریت حوزه های علمیه را همکاری گسترده با شورای عالی عنوان کرد و گفت: سرکشی اعضای محترم شورای عالی از چهار معاونت تبلیغ، تهذیب، آموزش و امور طلاب از اقدامات خوب شورا بود تا سیاستگذاران حوزه بتوانند به راحتی از بخش های گوناگون حوزه بازدید و نظرات خود را اعلام کنند.

وی تاکید کرد: اهتمام به عملیاتی سازی مصوبات شورای عالی از وظایف مدیریت حوزه علمیه می باشد.

وی راه اندازی مدیریت مستقل برای مراکز تخصصی حوزه را از دیگر فعالیت ها دانست و تصریح کرد: از همین جا باید از حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال مدیر حوزه علمیه قم و همکارانشان نیز تشکر کنیم؛ چراکه با حجم بالای کاری در استان قم مواجه هستند.

عضو جامعه مدرسین با اشاره به واکنش آیات عظام مکارم شیرازی و جوادی آملی به تعطیلات طولانی حوزه، اظهار داشت: از قدیم الایام دغدغه مراجع عظام تقلید کاهش تعطیلات در حوزه بوده که از جمله این بزرگواران آیت الله گلپایگانی بوده اند که حتی در روز عید نوروز نیز درسشان تعطیل نمی شد.

آیت الله حسینی بوشهری در بخش دیگر از سخنان خود به بخشی از فعالیت های مدیریت حوزه های علمیه در سال 1393 اشاره کرد و گفت: ابلاغ ساختار سازمانی ستاد و صف، انجام طرح آمایش سرزمینی، ارتباط مستمر میان شورا و مدیریت حوزه های علمیه، پیگیری موقوفات حوزه های علمیه، ارتقاء سطح علمی کارکنان، تکمیل 40 پروژه های ناقص، شروع 200 پروژه در کشور، تهیه تقویم تحصیلی، تدوین متون جدید برای سطح یک، اعزام 700 استاد اخلاق به سراسر کشور، فعالیت روحانیون در 1100 مدرسه امین، اجرای طرح بینات و تبلیغ مجازی در اینترنت و شبکه های اجتماعی از جمله فعالیت های معاونت های مختلف حوزه بوده است.

وی استمرار برنامه های مفید، نظم در کار، تعامل مناسب با مدیریت های استانی، ایجاد روحیه نشاط و شادابی در میان کارکنان، اهتمام به مصوبات شورای عالی حوزه های علمیه، عملیاتی سازی شعار سال با رفتار و نیات، شرکت فعالانه در اصلاح سیستم، تکریم ارباب رجوع، رعایت بیت المال، پرهیز از دسته بندی در محیط کار و ... از جمله توصیه های خود به کارکنان مرکز عنوان کرد.

وی در پایان با بیان اینکه در حوزه دسته بندی امکان ندارد چرا که دشمن داریم و باید هوشیار باشیم، گفت: امروز دشمن از هر جا و راهی که بتواند می خواهد ضربه بزند و در کار و امور حوزه اخلال ایجاد کند، بنابراین باید هوشیار باشیم و برای اعتلای حوزه از تمام توان خود استفاده کنیم.

مدیر حوزه علمیه قم نیز در این دیدار گفت: با تمام توان برای اعتلای حوزه که مورد رضایت امام زمان(عج) باشد تلاش خواهیم کرد.

حجت الاسلام والمسلمین احمد فرخ فال افزود: وجود مقدس امام زمان(عج)، صاحب اصلی حوزه های علمیه بوده و امروز مدیریت این حوزه از سوی مقام معظم رهبری و مراجع معظم که اداره امور شیعیان و شریعت را به عهده دارند، به آیت الله حسینی بوشهری محول شده است.

وی ادامه داد: مشروعیت فعالیتهای ما در حوزه های علمیه به واسطه مدیر حوزه بوده و با این سلسله مراتب از خدای متعال مسالت داریم تا بتوانیم نیروی خوبی برای برنامه ریزی و اجرایی این ساختار تشکیلاتی شریعت باشیم.

وی ابراز داشت: از این فرصت بسیار مناسب استفاده می کنیم و عهد، پیمان و میثاق مجدد می بندیم که تا با تمام توان در تحقق برنامه های مدیر حوزه تلاش کنیم.

فرخ فال در پایان خاطرنشان ساخت: رهنمودهای آیت الله حسینی بوشهری مشعل فروزان راه بسیار حساس و خطیر و به عنوان هدف عالیه حرکت اجرایی و برنامه ریزی این جمع مدنظر قرار خواهد گرفت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز