اجتماع بزرگ سادات فاطمی در حرم بانوی کرامت برگزار شد

۱۳۹۴/۰۱/۲۱ - ۱۵:۰۹:۰۲
کد خبر: ۲۷۶۳۴۵
اجتماع بزرگ سادات فاطمی در حرم بانوی کرامت برگزار شد
همزمان با شب ولادت پر خیر و برکت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها، اجتماع بزرگ سادات فاطمی در حرم بانوی کرامت برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، در این مراسم که شب گذشته با حضور گسترده سادات فاطمی در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر برگزار شد، علی اکبر محزون، مدیر کل دفتر آمار و اطلاعات جمعیتی و مهاجرت ثبت احوال کشور گزارشی از آمار اسامی حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و سادات فاطمی در کشور ارائه داد.

وی با اشاره به برگزاری تجمع بزرگ سادات فاطمی به صورت همزمان در سراسر کشور گفت: افتخار ایرانیان اتصال با شجره پاک و مطهره حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها بوده و همواره احترام خاصی برای سادات فاطمی قائل بودند.

محزون با اشاره به رشد 1.4 جمعیتی ایران گفت: در کنار این رشد جمعیتی، شاهد رشد 2.5 درصدی سادات در کشور هستیم که در این میان بیشترین تراکم جمعیتی سادات نسبت به جمعیتشان به ترتیب مربوط به استان مازندران با 11 درصد، استان یزد با 10 درصد و استان های قم و کهکیلویه و بویراحمد نیز در رتبه سوم با 9درصد اختصاص دارد.

مدیر کل دفتر آمار و اطلاعات جمعیتی و مهاجرت ثبت احوال کشور خاطرنشان کرد: در حدود 35 درصد جمعیت سادات ایران در سنین 20 تا 40 سالگی هستند.

وی با بیان این که سازمان ثبت احوال آمادگی دارد برای کسانی که مستنداتی از اجدادشان در دست دارند که آنها را به سادات منتسب می کند ولی در اسناد هویتیشان قید نشده، گفت: این  افراد می توانند با کمترین تشریفات قانونی اقدام به درج سیادت در اسناد هویتی خود نمایند.

محزون افزود: مجمع جهانی سادات با مشارکت ثبت احوال کشور به این سمت حرکت خواهد کرد که با بررسی های دقیق در داخل و خارج کشور، اقدام به شناسایی دقیق اطلاعات سادات داشته باشد.

وی به آمار اسامی و القاب حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها در کشور اشاره کرد و گفت: تا کنون 13 میلیون 153 هزار نفر مزین به نام و القاب حضرت صدیقه کبری هستند که در پایگاه اطلاعات جمعیتی کشور به ثبت رسیده است و از این میان 4 میلیون نفر نام "فاطمه" و نزدیک به 3 میلیون نفر نیز به نام "زهرا" نامگذاری شده اند.

وی در پایان افزود: در کل کشور نام "فاطمه" همچنان بیشترین فراوانی را به خود اختصاص داده است که بالاترین درصد انتخاب نام و القاب حضرت فاطمه زهرا  سلام الله علیها به استان قم با 31.5 درصد اختصاص دارد. استان های یزد با 17 درصد و خراسان جنوبی با 16.5 درصد نیز در رتبه های دوم و سوم قرار دارند.

وی در پایان افزود: سازمان ثبت احوال کشور از سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها تا سالروز ولادت امیرالمؤمنین علی علیه السلام برای افرادی که تمایل به تغییر نامشان به نام های مبارک "فاطمه"، "زهرا" و "علی" هستند، با کمترین تشریفات اداری این کار را انجام می دهد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز