رئیس شورای اسلامی شهر قم:

شورا در فرایند انتخاب شهردار با استاندار هماهنگ بوده است

۱۳۹۴/۰۲/۰۶ - ۱۰:۵۶:۱۶
کد خبر: ۲۸۰۴۲۸
شورا در فرایند انتخاب شهردار با استاندار هماهنگ بوده است
رئیس شورای اسلامی شهر قم اذعان داشت:‌ در فرایند انتخاب شهردار با استاندار هماهنگ بودیم و انتخابی هم که شد انتخاب خوبی بود و امیدواریم بتوانیم با موفقیت در راستای رفع مشکلات شهری بکوشیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، ولی‌الله بیاتی در یکصد و بیست و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر قم گفت: در نهم اردیبهشت سال 58 امام راحل دستور تشکیل شوراها را دادند که این روز را تبریک می‌گویم.

وی گفت: شورا وظایف مهمی بر عهده دارد که در قانون نیز بر این امر تاکید شده که امیدوارم شوراهای اسلامی شهر قم همواره در کارهای خود موفق بوده و در رفع مشکلات مردم بکوشند.

رئیس شورای اسلامی شهر قم عنوان داشت: در قانون اساسی به مراتب به جایگاه شورای اسلامی شهر اشاره شده و تاکید کرده است که مسئولان دولتی نیز باید به رای شورا احترام گذاشته و تمکین کنند.

بیاتی گفت: جایگاه شورا به عنوان ارکان نظام است و 15 سال از فعالیت آنها می‌گذرد و شوراها بار بسیاری را از روی دوش مسئولان برداشتند و شوراها بنا بر مصلحت مردم تصمیم‌گیری می‌کند.

وی گفت: دیدار با علما و افتتاح پروژه‌ها از جمله برنامه‌های روز شوراها است که امیدواریم اعضای شورا شرکت کرده و از محضر علما استفاده کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر قم در ادامه به موضوع انتخاب شهردار اشاره کرد و گفت: پایان سال 93 با استعفای محمد دلبری شهردار سابق، شورا موافقت کرد و پس از آن موضوع انتخاب شورا کمیته هفت نفره تشکیل شد که 10 جلسه تشکیل داد.

وی عنوان داشت: حدود 20 نفر به این کمیته معرفی شدند هم از شهرداران کلانشهرها و هم نیروهای بومی شهرداری و مدیران استان که این گزینه‌ها بررسی و سوابق و توانمندی‌ها بررسی شد.

بیاتی گفت: جلسه غیر علنی دیشب از ساعت 16 تا 23 برگزار شد و هر سه کاندیدا آمده و برنامه‌های خود را اعلام کردند و اقدامات و سئوالات را پاسخ گفتند و جلسه بسیار سنگینی بود و در پایان رای گیری و حسین باقری به عنوان شهردار قم انتخاب شد.

رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: ایشان مسئولیت بسیاری داشته و برنامه‌های خوبی برای شهرداری داشتند که امید است با همکاری شورا و نیروهای شهرداری تلاش کنند.

وی گفت: ضمن تبریک به آقای باقری از زحمات آقای متین‌فر به عنوان سرپرست شهرداری قم نیز قدردانی می‌کنم و البته ایشان همچنان در شهرداری خواهند ماند تا حکم آقای باقری صادر شود.

بیاتی اذعان داشت:‌ در فرایند انتخاب شهردار با استاندار هماهنگ بودیم و انتخابی هم که شد انتخاب خوبی بود و امیدواریم بتوانیم با موفقیت در راستای رفع مشکلات شهری بکوشیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز