مدیرکل ورزش و جوانان استان قم:

طرح‌های ارتقای فرهنگی ورزش در قم برگزار می شود

۱۳۹۴/۰۲/۰۷ - ۱۵:۴۶:۱۳
کد خبر: ۲۸۰۸۰۹
طرح‌های ارتقای فرهنگی ورزش در قم برگزار می شود
مدیرکل ورزش و جوانان استان قم بر ضرورت اجرای طرح‌های ارتقای فرهنگی ورزش در این استان تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، حسن عابدی گفت: کسب دو مدال طلا از بازی‌های المپیک و پارالمپیک 2014 در رشته کاراته و والیبال نشسته، کسب عنوان مرد سال فوتسال آسیا توسط علی‌اصغر حسن‌زاده، کسب عنوان ششمین فوتسالیست برجسته جهان و کسب هفت مدال طلا از مسابقات جهانی از جمله دستاوردهای ورزشکاران استان قم در سال گذشته است.

وی با اشاره به اعزام ورزشکاران مرد و زن به مسابقات قهرمانی آسیا، از کسب 15 مدال طلا از مسابقات قهرمانی آسیا در بخش بانوان خبر داد و گفت: در این بخش با رشد 25 درصدی نسبت به سال 92 روبه‌رو بودیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم همچنین از کسب 63 مدال از رویدادهای بین المللی از رشته‌های مختلف ورزشی در داخل و خارج کشور خبر داد و گفت: در بخش بانوان نیز در سال گذشته هفت مدال کسب کردیم که این میزان از رشد 100 درصدی نسبت به سال قبل از آن برخوردار بوده است.

وی با اشاره به راهیابی تیم‌های تیم فوتبال امید صبا، هندبال بانوان هدف پویا، تنیس خاکی بانوان و آقایان به لیگ‌های برتر اظهار کرد: در این زمینه شاهد رشد پنج برابری نسبت به سال 93 بودیم.

عابدی قهرمانی جام حذفی در فوتسال باشگاه‌های کشور توسط تیم ماهان تندیس، قهرمانی تیم امید فوتسال ماهان تندیس در امیدهای کشور، 25 مقام تیمی در بخش آقایان و پنج مقام تیمی در بخش بانوان در مسابقات قهرمانی کشور را از جمله افتخارات سال گذشته ورزش قم برشمرد.

وی همچنین از رشد 40 درصدی عضویت ورزشکاران مرد و رشد 15 درصدی عضویت ورزشکاران زن در تیم‌های ملی اعزامی به مسابقات آسیایی و بین المللی خبر داد و گفت: در سال گذشته 162 ورزشکار مرد و 23 ورزشکار زن به اردوهای تیم ملی دعوت شد که در این زمینه با 20 درصد افزایش مواجه بودیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم در ادامه از برگزاری 15 مجمع هیئت‌های ورزشی استان در سال گذشته خبر داد و گفت: در حال حاضر هیچ یک از هیئت‌های ورزشی قم بودن رئیس نیست به جز هیئت کاراته که با سرپرست اداره می‌شود که آن هم به دلیل حساسیت این رشته پر افتخار برای استان قم است.

وی همچنین با بیان اینکه در سال گذشته 64 قهرمان ورزشی استان قم در مسابقات برون مرزی حائز رتبه‌های اول، دوم و سوم شدند خاطرنشان کرد: در روز پنجشنبه 10 اردیبهشت در سالن تالار معصومیه استانداری با حضور دکتر لاریجانی رئیس مجلس و وزیر ورزش و جوانان از این ورزشکاران تجلیل خواهد شد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم در ادامه به ارائه گزارشی از فعالیت‌های اداره کل ورزش و جوانان در حوزه جوانان پرداخت و گفت: در سال 93 فعالیت‌های فرهنگی و جوانان نسبت به سال گذشته چشمگیر بود و در دو عنوان امور فرهنگی و آموزه‌های قرآنی استان قم در سطح کشور استان برتر شناخته شد.

وی همچنین گفت: استان قم در حوزه برگزاری دوره‌های آموزشی زوج‌های جوان و تعالی خانواده در سطح کشور استان برتر شناخته شد و از سوی وزیر ورزش و جوانان مورد تجلیل و تقدیر قرار گرفت.

عابدی در ادامه به تشریح عملکرد مقایسه‌ای فعالیت‌های حوزه جوانان در سال 93 نسبت به سال قبل از آن پرداخت و گفت: در بیش از 35 شاخص که از سوی وزارت ورزش و جوانان ارائه شده در 29 شاخص با رشد مواجه بودیم و در شش شاخص رشدی نداشته‌ایم.

وی همچنین از تخصیص اعتبار فصل پنج (کمک به هیئت‌های ورزشی) به اداره‌کل ورزش و جوانان استان قم در سال گذشته از سوی استانداری خبر داد و گفت: تا پیش از آن هیچ گونه اعتباری در قالب فصل پنج به این اداره کل تخصیص داده نشده بود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم افزود: این مبلغ به لطف استاندار و معاون برنامه‌ریزی استانداری به اداره کل ورزش و جوانان قم اختصاص یافت که امیدواریم در سال 94 نیز محقق شود.

وی اجرای طرح‌های ارتقای فرهنگی ورزش استان با اعتبار یک میلیارد و 500 میلیون ریال، تحول در ورزش استان قم، ارتقای کیفیت رویدادهای ورزشی استان قم، ایجاد مجموعه ورزشی بانوان، ساماندهی و افزایش تورنمنت‌های بین‌المللی در استان قم و راه‌اندازی پایگاه‌های بزرگ ورزش همگانی در 10 پارک بزرگ استان را از برنامه‌های اداره‌کل ورزش و جوانان برشمرد.

عابدی در پایان طرح ایجاد مجموعه ورزشی برای بانوان را مورد تاکید قرار داد و با بیان اینکه بانوان در استان قم فاقد یک فضا و حاشیه امن در فضای باز برای فعالیت‌های ورزشی هستند، گفت: به دنبال فراهم آوردن یک فضای مناسب ورزشی برای بانوان هستیم که این امر نیازمند اعتبار لازم است که امیدوارم بتوانیم این اعتبارات را جذب کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز