آیت‌الله جوادی‌آملی:

خام فروشی کار انسانی نیست

۱۳۹۴/۰۲/۱۱ - ۰۹:۱۰:۵۷
کد خبر: ۲۸۱۶۵۵
خام فروشی کار انسانی نیست
یکی از مراجع عظام تقلید قم گفت: خام فروشی نوعی خام خواری بوده که این کار انسانی نیست.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، آیت‌الله جوادی‌آملی در دیدار با معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: قرآن کریم همه مسائل را برای ما مطرح کرده است و به ما گفته است که چه کار بکنیم و چه کار نکنیم.

وی گفت: خام خوری موضوعی است که قرآن کریم آن را نهی کرده و ما نیز باید به این امر توجه داشته باشیم که نفت فروشی کاری را درست نمی‌کند.

این مرجع تقلید عنوان داشت: در گذشته به جوانان ما اصلا توجه نمی‌شد و البته آن زمان جایی برای رشد هم نبود، اما بعد از انقلاب باید همواره در راستای توجه به جوانان و رشد علم تلاش می‌کردیم و همواره نیز باید تلاش داشته باشیم.

آیت‌الله جوادی‌آملی تصریح کرد: ما نیروهای داخلی و فکر ایرانی داریم و باید از این فکر استفاده کنیم و بدانیم که هویت ایرانی و فکر ایرانی می‌تواند تاثیر داشته و مشکلات را رفع کند.

وی با اشاره به موضوع غیرت گفت: غیرت چیزی خوبی است و اینکه اجازه دهیم کسی بیاید سرمایه ما را ببرد این دیگر غیرت نیست، خود آمریکا وام دارد دانشمندانی ایرانی است و این یعنی ما چنین دانشمندان و افکار بسیار گسترده‌ای دارند که باید از آنها استفاده کنیم.

این مرجع تقلید گفت: نباید سرمایه‌های کشور برود و باید از آنها استفاده کنیم و از سوی دیگر نیز کسانی که فکر خوبی دارند باید بدانند که به بیگانه خدمت کردند کار درستی نیست.

آیت‌الله جوادی‌آملی گفت: باید بکوشیم تا به زندگی اسلامی خود برسیم و این موضوع بسیار اهمیت دارد و باید همواره در این مسیر گام برداریم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز