عضو هیئت نمایندگان اتاق ایران:

اقدام دولت در حذف یارانه افراد پردرآمد قابل تقدیر است /تقویت حمایت‌ها از بخش تولید

۱۳۹۴/۰۲/۱۳ - ۱۲:۵۰:۰۲
کد خبر: ۲۸۲۰۳۴
اقدام دولت در حذف یارانه افراد پردرآمد قابل تقدیر است /تقویت حمایت‌ها از بخش تولید
عضو هیئت نمایندگان اتاق ایران با تقدیر از اقدام دولت در حذف یارانه افراد پردرآمد گفت: در این مسیر باید ضمن رسیدگی و حمایت بیشتر از اقشار ضعیف، به تقویت زیرساخت‌ها در کشور اهتمام داشت.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، ابوالفضل حجازی در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به آغاز طرح حذف یارانه افراد پردرآمد اظهار کرد: باید به دلیل حذف یارانه‌ افراد پردرآمد از دولت تشکر کرد؛ اگر بخواهیم عدالت واقعی را در جامعه اجرا کنیم باید افراد پردرآمد از سوی دولت شناسایی شده و یارانه‌ها آنها حذف شود چرا که یارانه سرمایه ملی بوده و متعلق به کل جامعه و زیرساخت‌های کشور است.

وی تصریح کرد: یارانه باید به افرادی اختصاص یابد که نیازی مبرم به این وجوه دارند و افرادی که درآمدهای بالایی دارند خودشان باید از دریافت یارانه انصراف دهند.

عضو هیئت نمایندگان اتاق ایران بیان کرد: حال که این شرایط فراهم نشده است دولت باید روندی که در پیش گرفته است را دنبال کند.

حجازی با بیان اینکه بیش از 3 میلیون نفر ایرانی در خارج از کشور داریم که بخشی از آنها یارانه دریافت می‌کنند ادامه داد: همچنین 4 تا 5 میلیون نفر افراد ثروتمندی هستند که نیازی به دریافت این وجوه ندارند و این وجوه هیچ تغییراتی در زندگی و درآمدهای روزمره ایشان به وجود نمی‌آورد ولی برای دولت این رقم وجوه بسیار کلانی است که می‌توان با این سرمایه در بخش‌هایی نظیر درمان یا امور زیرساختی سرمایه‌گذاری کرد.

وی تصریح کرد: باید با پرداخت یارانه بخش‌های ضعیف‌تر جامعه همانند کسانی که زیرپوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند را پوشش داد و با حذف یارانه افراد پردرآمد خدمات بهتری به این اقشار ارائه می‌شود.

دبیر فعالان اقتصادی قم تصریح کرد: وقتی می‌بینم مبالغ کلانی برای پرداخت یارانه‌ها هزینه می‌شود به عنوان یک صنعت‌گر بسیار ناراحت می‌شوم از اینکه این سرمایه ملی به چه شکل از بین می‌رود در حالی که با این سرمایه بزرگ می‌توان کارهای زیربنایی در کشور انجام داد.

وی با اشاره به نیاز کشور در بخش توسعه راه‌ها، بزرگراه‌ها، حمل و نقل ریلی، هوایی و ... بیان کرد: اگر این مبالغ در این مسیر هزینه شود سال‌های بعد رفاه را برای کل جامعه به دنبال خواهد داشت. امیدواریم که مسیر حذف یارانه‌ها به صورت دقیق دنبال شود و افرادی که نیاز ندارند از دریافت یارانه حذف شوند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز