آیت الله نوری همدانی:

حضور پررنگ جوانان در اعتکاف نشانه عشق به مکتب اهل بیت(ع) است

۱۳۹۴/۰۲/۱۵ - ۱۵:۲۶:۱۰
کد خبر: ۲۸۲۶۷۱
حضور پررنگ جوانان در اعتکاف نشانه عشق به مکتب اهل بیت(ع) است
آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید از حضور پر شور جوانان در اعتکاف ابراز خشنودی کرد و این حضور را نشانه عشق به مکتب اهل بیت(ع) دانست.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، این مرجع تقلید امروز در درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم اظهار داشت: حضور جوانان نشانه این است که آنان همیشه حضوری پررنگ و فعال دارند و عاشق مکتب اسلام و آموزه های اهل بیت(ع) می باشند.

وی با اشاره به جایگاه اعتکاف در اسلام گفت: اعتکاف از موضوعات، هم در اسلام در آموزه های مکتب اهل بیت(ع) است و درباره اهمیت این موضوع روایات زیادی از معصومین(ع) رسیده است.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: پیامبر(ص) اهمیت خاصی به جوانان داشته اند و حتی در بعضی از جنگ ها از همین جوانان فرمانده هانی را انتخاب می کردند و به میدان می فرستادند.

وی افزود: اسلام هم توجه خاصی به جوانان دارد و رسیدگی به این قشر را از ضروریات جامعه اسلامی بر می شمارد.

آیت الله نوری همدانی گفت: جوانان یکی از برکات نظام و انقلاب و بازوی ولایت می باشند و همین جوانان بودند که با اقتدا به رهبر کبیر انقلاب اسلامی رشادت های زیادی را در هشت سال دفاع مقدس به ارمغان آوردند و گره های زیادی را باز کردند.

این مرجع تقلید در پایان، بر رسیدگی به مشکلات جوانان، فراهم آوردن وسیله ازدواج و از بین بردن بیکاری در جامعه تاکید کرد و این را یک وظیفه برای مسوولان در کشور دانست.

نظر شما