دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه:

اساتید حوزه باید تهذیب و اخلاق را عملی به طلاب آموزش دهد

۱۳۹۴/۰۲/۱۸ - ۱۰:۳۸:۳۴
کد خبر: ۲۸۳۲۴۶
دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه گفت: در گام اول باید خود استاد تهذیب داشته باشد و اگر اینگونه بود قطعا تهذیب و تواضع استاد بر روی طلبه نیز تاثیرگذار خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، آیت‌الله مقتدایی امروز در اجلاسیه اساتید سطح یک حوزه علمیه استان قم که در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد گفت: حضور طلاب در حوزه علمیه قم یعنی اینکه خانواده‌ها به شما اعتماد کرده‌اند تا فرزند آنها در یک فضای علمی و دینی رشد کند.

وی گفت: افرادی که به حوزه می‌آیند افرادی هستند که دارای روحیه خاص معنوی هستند و باید مراقب باشید که این روحیه تغییر نکرده و رشد و نمو داشته باشد.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه عنوان داشت: تذکیه و اخلاق امر بسیار مهمی است که باید اساتید همواره به طلاب گوشزد کنند و البته خودشان هم نسبت به آن اهتمام داشته باشند.

آیت‌الله مقتدایی بیان داشت: روش اصلی تذکیه است و اساتید مسئولیت بسیار بالایی در این عرصه دارند و مراقب طلاب جدیدالورود باشید تا مشکلی برای آنها به وجود نیامده و شخصیت فکری و عملی آنها را محقق کنید.

وی ادامه داد: این طلبه همانند یک نهال است که نیازمند مراقبت ویژه بوده و باید اساتید نسبت به این امر اهتمام ویژه داشته باشند تا شخصیت‌های بزرگ علمی و دینی تربیت شوند.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه تصریح کرد: عالمان دینی ما دارای تواضع بسیاری هستند و در گذشته نیز عالمان برجسته چنین شخصیتی داشتند و برای طلاب جوان وقت می‌گذاشتند و به شبهات آنها پاسخ می‌دادند.

آیت‌الله مقتدایی گفت: در گام اول باید خود استاد تهذیب داشته باشد و اگر اینگونه بود قطعا تهذیب و تواضع استاد بر روی طلبه نیز تاثیرگذار خواهد بود.

وی اذعان داشت: اوصاف استاد، رفتار استاد، حرکت استاد زیر نظر شاگرد است و اگر دوستی و مودت و پاسخگویی از استاد دیدند خوبی در بین شاگردان در مدارس گسترش می‌یابد.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه گفت: مدارس باید یک طلبه بنده صالح تربیت کنند و اساتید در کلاس درس درس سعی کنند که طلاب را علاوه بر رشد علمی در راستای رشد اخلاقی نیز پرورش دهند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز