آیت الله مکارم شیرازی:

حمله به یمن بازگشت به دوران های توحش و جاهلیت است

۱۳۹۴/۰۲/۳۰ - ۱۲:۴۵:۴۳
کد خبر: ۲۸۶۴۹۰
آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید، حمله عربستان سعودی به یمن و سکوت کشورهای غربی در قبال آن را بازگشت به دوران های توحش و جاهلیت دانست.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، آیت الله مکارم شیرازی امروز در جلسه درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم ابراز داشت: مدت ها بود تبلیغات برای زندگی اروپایی ها و آمریکایی ها صورت می گرفت که بشر دوران توحش را پشت سر گذاشته و وارد دوران تمدن شده است و بشر امروز بشر شایسته و والایی است و عده ای نیز در ایران مجذوب این تبلیغات می شدند که زندگی ما باید مانند آنها باشد.

وی گفت: برخی بزرگان غیر روحانی گذشته نیز مجذوب غربی ها شده و در عین حال کلماتی در مورد زندگی اروپایی و آمریکایی می گفتند، ولی امروز اوضاع و شرایط بازگشت به دوران جاهلیت و توحش را شاهدیم که بهترین تابلو، تابلوی یمن است که نشان می دهد بشریت به دوران توحش و عرب به دوران جاهلیت بر می گردد.

وی بیان داشت: چگونه است که اجازه می دهند 50 روز بمب روی سر افراد بی دفاع ریخته شده و تمام منافع حیاتی یمنی ها از بین برود و کشوری اسلامی به وسیله کشور اسلامی دیگر در ماه رجب که حرام است در هم کوبیده می شود و کشوری که بخواهد کشتی مواد غذایی و دارویی ببرد باید جلوی او را گرفت، آیا وحشی گری از این ها بالاتر می شود.

این مرجع تقلید افزود: مفتیان نیز بر ویرانگری عربستان سعودی صحه گذاشته اند و باید پرسید آیا شما آیه ماه های حرام را در قرآن نخوانده اید؟

آیت الله مکارم شیرازی ادامه داد: مفتی کل بی خبر از قرآن است و جنگ بدون دلیل و مجوز در یمن در ماه حرام انجام می شود و مشخص می شود مفتی آن ها نیز مفتی زمان جاهلیت است.

وی اظهار داشت: این ها برای ما پیام دارد که نباید فریب شعارهای دروغین غربی ها را بخوریم که با شعار حقوق بشر، حقوق حیوانات، روز برای کارگر و روزهایی برای پرستار و روزهایی دیگر برای امور مختلف ما را فریب ندهند، باطن آن ها همان است که ظاهر شده است و این درس عبرتی است که بشر به دوران توحش و بربریت بر می گردد.

آیت الله مکارم شیرازی در ادامه افزود: اسلام برای تربیت فرزند اهمیت زیادی قائل شده است و اگر فرزند در کودکی جسور تربیت شود در بزرگی نسبت به پدر و مادر نافرمان می شود.

وی بیان داشت: علاقه پدران و مادران به فرزندان باید علاقه حقیقی باشد و شاهد محبت کاذب و دروغین نباشیم و رها کردن فرزند و آزادی بی حد و مرز دادن به او نوعی محبت کاذب است.

وی ادامه داد: محبت راستین آن است که خیر و صلاح فرزند را برای امروز و آینده در نظر بگیریم و در این بین ممکن است فرزند از یک مساله تربیتی نیز ناراحت شود لذا محبت ها باید محبت راستین باشد.

این مرجع تقلید افزود: در زمان ما تبلیغات مسموم و بدآموزی درباره فرزندان وجود دارد و برخی تبلیغ می کنند که پدران و مادران مربوط به گذشته هستند و هیچ چیز نمی فهمند و شاهد تحقیر پدران و مادران با الفاظ و تعبیرهای بد هستیم تا جوانان نسبت به پدران و مادران بی اعتنا شوند.

آیت الله مکارم شیرازی گفت: زمانی که پسران و دختران از پدران و مادران جدا می شوند به راه هایی می روند که غالبا پشیمان می شوند این در حالی است که پدران و مادران تجربه هایی دارند که فرزندان ندارند.

وی تاکید کرد: باید سعی کنیم بین پدران و مادران و فرزندان خوش بینی بوجود آوریم و آن ها را از حرف های مسموم و دروغین دور کنیم گرچه تربیت باید همراه با محبت باشد و تربیت همراه با خشونت نتیجه عکس خواهد داد.

آیت الله مکارم شیرازی گفت: روی اصول تربیتی باید ایستادگی کرد اما اگر تربیت توام با محبت باشد موثر واقع می شود، کودکان در مدارس و خانه حتی الامکان نباید تنبیه شوند و اساس باید محبت باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز