آیت الله مصباح یزدی:

التماس آمریکا برای مذاکره پیروزی بزرگی است

۱۳۹۴/۰۳/۰۹ - ۱۶:۰۹:۱۵
کد خبر: ۲۸۸۹۹۰
التماس آمریکا برای مذاکره پیروزی بزرگی است
آیت الله محمدتقی مصباح یزدی از اساتید برجسته حوزه علمیه قم با تاکید براینکه خداوند پیروزی بزرگی نصیب ما کرده که ما را از ذلت بردگی آمریکا به عزت رسانده است، گفت: این پیروزی بزرگی برای ما است که آمریکا درمقابل ما التماس کند با ما مذاکره کنید.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، وی در دیدار با جمعی از برگزیدگان و نخبگان سپاه الغدیر و دانشجویان دانشگاه آزاد بافق یزد افزود: اگر آن ها نمی خواستند پس چرا چندبار وزیرخارجه شان رسما در وین و ژنو با چند تا دیپلمات ما بحث می کرد؛ آن ها نیاز شدید و بیشتری به مذاکرات دارند.

این عضو خبرگان رهبری افزود: این برای آن ها ذلت است اما به روی مبارک خود نمی آورند؛ چنین عزتی خداوند به ما داده است که آن ها محتاج ما هستند؛ امام فرمود قطع رابطه با آمریکا برای ما ضرری نداشت و امروز حالا التماس می کنند؛ باور کنیم خدا می داند و می تواند و کمک می کند اگر شرایط را شما داشته باشید؛ این شرایط چیزی جز اطاعت و بندگی خدا نیست.

این عضو خبرگان رهبری با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در حمایت از تیم مذاکره کننده مبنی بر اینکه «مذاکره کنندگان فرزندان انقلاب هستند و ما به این ها اعتماد داریم و اگرچه ممکن است اشتباه کنند، اما خیانت نمی کنند»، اظهار داشت: اگر قرار بود در این جریان ایشان موضعی بگیرد که عده ای بگویند نظر رهبری این است و نظر دولت و وزارت خارجه چیز دیگری است؛ بین خود مردم اختلاف ایجاد می شد و اراده ها سست می شد و خودشان را می باختند و می گفتند تکلیف ما چه می شود.

آیت الله مصباح یزدی با تاکید بر اینکه ما باید مراقب باشیم کلاه سرمان نرود و اشتباه نکنیم، افزود: مسئله خیانت و دشمنی با انقلاب و اسلام مطرح نیست و این تدبیر حکیمانه ولی فقیه است و سیاستمداران دیگر چنین کاری از آن ها بر نمی آید و این هنر اسلام است.

وی دربخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه استاد دانشگاهی حدود 10، 15 سال پیش به بنده می گفت ما چاره ای نداریم برای اینکه از علم و تکنولوژی پیشرفته استفاده کنیم باید با آمریکا بسازیم، ابراز داشت: بنده به وی گفتم سازش با آمریکا با چه قیمتی باید باشد؛ آیا آمریکا جز تا زمانی که دست از انقلاب برداریم راضی می شود؛ فرضا آن ها پیشرفت می کنند و فاصله علمی بیشتر می شود اما با چه قیمتی؟ انقلاب را اگر می خواهیم باید با همه شرایطش بسازیم.

این عضو خبرگان رهبری با اشاره به اینکه پیروزی بچه های این کشور در زمینه غنی سازی اورانیوم را چه کسی به آن ها یاد داد؟، ابراز داشت: این جوانان ما بودند که خود به غنی سازی و تکنولوژی دست پیدا کردند؛ باید بدانیم خدای جبهه همان خدای دانشگاه نیز است.

وی دربخش دیگری ازسخنان خود با اشاره به اینکه بدون شک باید دستورات اسلام را بشناسیم و در زندگی فردی نیز کلاه سرخود نگذاریم، گفت: حتی تلاش کنیم نگاه حرام نداشته باشیم چرا که خداوند از این مسائل غفلت نمی کند.

آیت الله مصباح یزدی با اشاره به تاکیدات رهبری معظم انقلاب در زمینه وحدت جامعه، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در چنین موقعیتی بر همدلی و هم زبانی تاکید می کند و می گوید نگذارید بین شما اختلاف شود که دشمن بگوید این ها دو گروه هستند.

وی افزود: رهبری تاکید دارند همدیگر را تحمل کنید تا نیروها هدر نرود؛ این آرزوی دشمن است که در عالم مهندسی کند بین ایرانیان اختلاف افتاده است و فشل شده اند؛

آیت الله مصباح یزدی درادامه با بیان اینکه در مسائل اجتماعی تلاش کنیم نظر رهبری را بشناسیم و برای رضای خدا دستوراتش را عمل کنیم، گفت: به این فکر نکنیم که چه چیزی به دست ما می آید؛ ما باید ببینیم کدام مسئله به نفع اسلام است.

وی تصریح کرد: یا فرضا برای رای دادن در انتخابات صرفا همشهری بودن و قومیتی بودن با کاندیدا کافی است؟؛ این مسائل را باید کنار گذاشت و باید تحقیق کرد تا بفهمیم چه کسی برای خدا و اسلام کار می کند.

این عضو خبرگان رهبری با اشاره به اینکه اگر احکام اسلام رعایت نشود ضرر به خود وارد می کنیم، گفت: وقتی گرفتاری شکل می گیرد به این دلیل است که من و شما دنبال این نبودیم که خدا و امام زمان(عج) چه می خواهد؛ باید بدانیم کلاه سرخداوند نمی توانیم بگذاریم.

آیت الله مصباح یزدی با بیان اینکه کمبودها با صداقت و اخلاص و ایمان رفع می شود،گفت: درجنگ بدر 313 نفر در مقابل لشکر دشمن با یاری خداوند پیروز شدند.

نظر شما