آیت‌ا‌لله علوی‌گرگانی:

آل سعود با حمله به یمن حرام خدا را حلال کرد

۱۳۹۴/۰۳/۱۰ - ۱۴:۴۴:۳۸
کد خبر: ۲۸۹۲۴۷
یکی از مراجع تقلید گفت: عربستان سعودی در حالی از اعتقاد به مبانی دینی دم می‌زند که در ماه رجب که هرگونه جنگ و ستیز حرام است نسبت به خاک و خون کشیدن زنان و کودکان یمن اقدام کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم،‌ آیت‌الله سید محمدعلی علوی‌گرگانی امروز در دیدار با جمعی از فرماندهان حفاظت اطلاعات نیروی انتظامی سراسر کشور با بیان اینکه در آستانه نیمه شعبان قرار داریم،‌ اظهار کرد: سه ماه رجب، شعبان و رمضان هر یک دارای نام و فضیلتی خاص است که باید مومن به آن توجه کند.

وی با بیان اینکه ماه رجب ماه ولایت است تصریح کرد: ماه رجب به حضرت علی (ع) و فرزندانش اختصاص دارد و با توجه به اینکه ولی زمان در حال حاضر امام عصر (عج) است رجب به این امام همام تعلق دارد.

این مرجع تقلید با اشاره به روایتی از نبی اکرم (ص) که «من شهر علمم و علی (ع) دروازه آن شهر است» تصریح کرد: بنا بر این روایت مستند برای رسیدن به شهر علم باید از دروازه عبور کرد و نمی‌شود برای رسیدن به مقصد از دیوار بالا رفت زیرا بالا رفتن از دیوار کار سارق است.

آیت‌الله علوی‌گرگانی بیان کرد: خداوند در قرآن فرموده است که برای اینکه به خانه‌ای وارد شوید از درب آن وارد شوید، بنابراین برای رسیدن به نبی اکرم (ص) باید از حضرت علی (ع) عبور کرد.

وی با تاکید براینکه ماه شعبان به نبی مکرم اسلام (ص) و ماه رمضان به خداوند اختصاص دارد تصریح کرد: قرار گرفتن ماه رجب در راس این سه ماه نشان‌دهنده ارزش و جایگاه ولایت است.

این مرجع تقلید با بیان اینکه هر کسی که از خط ولایت خارج شد هرگز به مقصد نمی‌رسد اضافه کرد: هر شخصی که در راه ولایت گام برداشت و از ولایت اطاعت کرد می‌تواند مسیر صعودی را طی کند.

آیت‌الله علوی‌گرگانی با اشاره به جایگاه حضرت علی (ع) نزد خداوند بیان کرد: خداوند ماه رجب را حرام اعلام کرده است و این نشان از ارزش والایی است که خداوند برای امام علی (ع) قائل شده است.

وی با بیان اینکه در ماه حرام نباید به جنگ و ستیز پرداخت اظهار داشت: این قانونی است که اسلام پیش روی ما گذاشته است و اهل سنت مدعی هستند که به قوانین اسلام بیشتر از شیعیان تاکید دارند.

این مدرس برجسته خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم ادامه داد: وهابیون که از راه ولایت خارج شده‌اند در ماه حرام نسبت به جنگ و ستیز اقدام کردند و کودکان و زنان بسیاری را در یمن به خاک و خون کشیدند.

آیت‌الله علوی‌گرگانی با تاکید بر اینکه ریشه و اساس ولایت؛ امیرالمومنین (ع) است گفت: حضرت علی (ع) کامل‌کننده دین است به همین دلیل پیامبر عظیم‌الشان اسلام (ص) او را باب شهر علم خطاب کردند.

وی با اشاره به ویژگی برخی افراد که مانند عمر سعد هستند بیان کرد: این افراد دنیا را نقد و آخرت را نسیه می‌شمارند، همین دلیل موجب می‌شود به خود اجازه دهند که مردم بی‌گناه را به خاک و خون بکشانند و به بمباران خانه‌های مردم اقدام کنند.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: عربستان سعودی با توجه به اینکه دنیا را نقد می‌بیند از آخرت نسیه دست کشیده و به عقاید دینی خود نیز پایبند نمی‌ماند و در ماه رجب جنگ‌افروزی می‌کنند.

نظر شما