دبیر مجمع عالی تفسیر قرآن کریم اعلام کرد

عنایت دو مرجع تقلید به طرح اعزام مفسران قرآن به سراسر کشور

۱۳۹۴/۰۳/۲۵ - ۰۹:۰۸:۳۹
کد خبر: ۲۹۲۳۷۰
عنایت دو مرجع تقلید به طرح اعزام مفسران قرآن به سراسر کشور
دبیر مجمع عالی تفسیر قرآن کریم از عنایت دو مرجع تقلید نسبت به اجرای طرح اعزام مفسران عالی قرآن کریم در اقصی نقاط کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، حجت‌الاسلام سید مرتضی میرکتولی در نشست مفسران و اساتید برتر حوزه با آیت‌الله مرتضی مقتدایی که در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد با بیان اینکه قرآن کریم شفای دردهای بی‌درمان است، اظهار کرد: قرآن کریم دارویی است که باید طبیبان امروز برای درمان بیماری‌های کشنده اجتماع از آن بهره‌ ببرند.

وی با اشاره به اینکه مجمع عالی تفسیر قرآن کریم در دومین حرکت تبلیغی خود گام دیگری در راستای معارف قرآن برداشته است، بیان کرد: پس از تاکید مقام معظم رهبری در خصوص بهره‌گیری از ظرفیت بقاع متبرکه، نخستین حرکت ما در سال 89 با همکاری سازمان اوقاف و امور خیریه انجام شد و نسبت به اعزام اساتید به بقاع متبرکه در استان‌های مختلف کشور اقدام شد.

دبیر مجمع عالی تفسیر قرآن کریم با اشاره به دیدار خود با حجت‌الاسلام خاموشی و تبیین ظرفیت‌های این مجمع گفت: در این دیدار پیشنهاد کردیم که اساتید تفسیر قرآن کریم در ماه مبارک رمضان می‌توانند عطر جان فضای قرآن کریم را در کشور منتشر کنند و از این پیشنهاد استقبال شد.

وی با اشاره به اینکه سازمان تبلیغات اسلامی و سازمان صدا و سیما در خصوص پوشش تصویری برنامه‌های مفسران قرآن کریم در استان‌های مختلف کشور هماهنگی‌های لازم را داشته‌اند، یادآور شد: امیدواریم که با تلاش مبلغان اعزامی زمینه ترویج هرچه بیشتر فرهنگ و معارف قرآن در جامعه مهیا شده و عطر قرآن در کشور گسترده شود.

میرکتولی با اشاره به دیدار با آیت‌الله مکارم شیرازی و آیت‌الله سبحانی و تشریح برنامه پیش‌بینی شده مبنی بر اعزام مبلغان در ماه مبارک رمضان خاطرنشان کرد: امیدواریم که این برنامه پیش‌بینی شده با عنایت امام زمان (عج) که قرآن ناطق هستند به نتایج ارزنده‌ای دست یابد.

نظر شما