آیت الله مقتدایی:

مفاهیم قرآنی در زندگی باید اجرایی شود/جوانان با آموزه های قرآنی آشنا شوند

۱۳۹۴/۰۴/۱۴ - ۱۳:۴۸:۱۸
کد خبر: ۲۹۷۳۵۲
مفاهیم قرآنی در زندگی باید اجرایی شود/جوانان با آموزه های قرآنی آشنا شوند
دبیر شورای عالی حوزه های علمیه گفت: اساتید و پژوهشگران حوزوی دغدغه های رهبر انقلاب اسلامی و مراجع عظام تقلید درخصوص گسترش مفاهیم قرآن کریم در جامعه را جدی بگیرند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، آیت الله مرتضی مقتدایی در جمع اعضای انجمن قرآن پژوهشی حوزه علمیه در دارالقرآن علامه طباطبایی قم افزود: خوشبختانه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی روند توجه به قرآن در میان اقشار مختلف مردم بویژه جوانان رو به گسترش بوده اما نیاز است تا مفاهیم قرآن نیز بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

وی اضافه کرد: حوزه های علمیه نیز پس از انقلاب به ویژه اخیرا برنامه های خوبی برای گسترش تفسیر قرآن داشته اند که تشکیل مجمع عالی قرآن و فعالیت 100 استاد تفسیر از نمونه های آن است ، اما در این راستا آن چیزی که مهم است ، توجه به فهم قرآن در میان مردم می باشد که در این زمینه کم کار شده است.

آیت الله مقتدایی گفت: طبق رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی ، مفاهیم قرآن کریم باید بیش از پیش در زندگی مردم پیاده شود که در این راستا نقش اساتید و پژوهشگران قرآنی بسیار مهم است.

وی اضافه کرد: یکی از اهداف مهم نزول قرآن تدبر در این کتاب الهی است که باید اندیشمندان حوزوی ، برنامه ریزی کرده و برکات این امر را برای جامعه بیان کنند.

وی در ادامه تشکیل کارگروهی با حضور پژوهشگران قرآنی و پیش قدم شدن انجمن قرآن پژوهی حوزه علمیه قم در این زمینه را ضروری دانست و گفت: در این راستا قرآن پژوهان باید راهکار ارائه دهند که چه اقداماتی برای گسترش مفاهیم و پیام های قرآنی در جامعه صورت گیرد.

آیت الله مقتدایی برگزاری مسابقات با عنوان فهم قرآن را از برنامه های موثر در این زمینه دانست و گفت: در کنار برگزاری مسابقات صوت و لحن و حفظ قرآن ، مسابقات مفاهیم قرآن نیز باید در میان اقشار مختلف جامعه به ویژه جوانان گسترش یابد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز