رئیس شورای اسلامی شهر قم:

در کنار بدهی های ارزش افزوده های شهر هم مطرح شود/هیچ نیرویی را به شهردار تحمیل نمی کنیم

۱۳۹۴/۰۵/۱۹ - ۱۳:۱۷:۰۳
کد خبر: ۳۰۷۰۵۸
در کنار بدهی های ارزش افزوده های شهر هم مطرح شود/هیچ نیرویی را به شهردار تحمیل نمی کنیم
خبرگزاری شبستان: رئیس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به بدهی های شهرداری گفت: بدهی عمده ما بلوار پیامبراعظم است که بیش از 700 میلیارد است و در کنار آن بدهی هایی نیز در خصوص پروژه های میدان امام، منوریل و.... است، بدهی ها وجود دارد اما در کنار این بدهی ها ارزش افزوده برای شهر داشته است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، ولی الله بیاتی امروز در نشست خبری شورای اسلامی شهر قم طی سخنانی ضمن تبریک روز خبرنگار یاد و خاطره شهدای خبرنگار را گرامی داشت.

وی گفت: شورای اسلامی شهر قم بنا به آن وظایفی که دارد تلاش شد که طی دوسال از دوره چهارم بتوانیم به وظایف قانونی عمل کنیم و یکی از اقدامات موثر این بود که از حضور خبرنگاران استقبال کردیم تا بتوانند در این فضا مطالب را مطرح کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر قم تصریح کرد: در دوره یک ساله که بنده رئیس شورا بودم فقط یک جلسه غیرعلنی داشتیم و تلاش کردم که همه جلسات با حضور خبرنگاران باشد که کارهای ما را نظارت کنند.

بیاتی اذعان داشت: در زمینه اطلاع رسانی تلاش های جدی صورت گرفته و برنامه ای داریم که بتوانیم جلسات شورا را به صورت آنلاین از طریق سایت خود پخش کنیم.

وی با اشاره به تغییر شهردار قم گفت: یکی از اقدامات شورا در این راستا بود و توانستیم با لطف حضرت معصومه(ع) یک شهردار کارآمد را وارد مجموعه شهرداری قم کنیم تا بتوانیم علاوه بر قدرت علمی ایشان از توان و تجربیات وی نیز استفاده کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اجرای پروژه های عمرانی گفت: مشکلات مالی بسیاری در سطح شهر و کشور داریم اما با این وجود تمامی پروژه ها را اجرایی کرده و اجازه ندادیم هیچ پروژه ای تعطیل شود.

بیاتی بیان داشت: در حوزه مترو موفق شدیم با وجود خشکسالی مالی توانستیم 50 میلیارد تومان وام گرفته و امسال نیز 330 میلیارد تومان نیز اوراق مشارکت قطار شهری را به فروش رساندیم که با تزریق این اعتبار بتوانیم پروژه را اجرایی کنیم.

وی گفت: هر روز 20 تا 30 متر از پروژه حفاری می شود و در فاز اول تا میدان مطهری اجرایی خواهیم کرد که امیدواریم بتوانیم به نتیجه مطلوب برسیم.

رئیس شورای اسلامی شهر قم در خصوص اجرای پروژه منوریل گفت: این موضوع در شورای چهارم مطرح و مصوب شد که تا مقابل مصلی اجرایی و بعد از آن نیز کار کارشناسی صورت گیرد.

وی گفت: به دلیل عدم تامین منابع دولتی کار به صورت جدی انجام نمی شود و استاندار جدید نیز در این خصوص هنوز تصمیمی نگرفته اند و در خصوص عبور منوریل از مقابل حرم مطهر نیز طرح همان موضوع قبلی خواهد بود و عبور خواهد کرد.

بیاتی با اشاره به حضور سقائیان نژاد در قم گفت: اعتقاد داریم با حضور ایشان در قم یک تحولی اساسی در شهر ایجاد می شود و ایشان در حال بررسی پروژه ها و کار اجرایی هستند.

رئیس شورای اسلامی شهر قم تصریح کرد: علاوه بر کارهای پژوهشی کارهای اجرایی نیز انجام شده و بارها و بارها جلسات کارشناسی در حال برگزاری است.

وی در خصوص آوردن تیم همراه شهردار گفت: حضور این افراد یک موضوع طبیعی است و هر مدیری در هر جایی حاضر می شود چند نیروی اصلی خودش را می آورد و در کنار آن کادر سازی نیروها در حال انجام است.

بیاتی گفت: باید از ظرفیت سقائیان نژاد و تیم همراه ایشان استفاده کنیم تا در عمران و آبادانی قم بکوشیم و شهر را در جایگاه و شان خود بسازیم.

رئیس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به بدهی های شهرداری گفت: بدهی عمده ما بلوار پیامبراعظم است که بیش از 700 میلیارد است و در کنار آن بدهی هایی نیز در خصوص پروژه های میدان امام، منوریل و.... است، بدهی ها وجود دارد اما در کنار این بدهی ها ارزش افزوده برای شهر داشته است.

وی گفت: برای تملک فاز پنج و چهار عمار یاسر نیز که 250 میلیارد تومان بدهی داریم بیش از 500 میلیارد تومان برای ما ارزش افزوده داشته است و باید در کنار بدهی ها این ارزش افزوده ها نیز دیده شود.

بیاتی اذعان داشت: ما هیچ نیرویی را به سقائیان نژاد تحمیل نمی کنیم و فقط هر فردی را بخواهد بگذارد با ما مشورت می کند و به هیچ عنوان نیرویی را تحمیل نخواهیم کرد.

نظر شما