رئیس مجلس شورای اسلامی:

زمینه آزاد اندیشی در رسانه ها ایجاد شود

۱۳۹۴/۰۵/۲۱ - ۱۵:۴۱:۱۴
کد خبر: ۳۰۷۶۳۹
زمینه آزاد اندیشی در رسانه ها ایجاد شود
رئیس مجلس شورای اسلامی بیان داشت: قم شهر بین المللی است و به همین میزان حجم کار خبرنگاران زیاد است و باید بر همین اساس مسائل را پوشش دهید.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، علی لاریجانی امروز در نشست صمیمی با رسانه های استان قم گفت: همه روز روز خبرنگار است و شما نقشی در اطلاع رسانی دارید که بسیار جذاب است و برای بنده که سال ها همکار شما بودم برداشتم این است که جزو حرفه های جذاب و تاثیر گذار است.

وی گفت: برخی مشکلات که بیان می شود حق است اما در کنار آن لذت و شیرینی کار خود را هم بگویید، اینکه سرعت عمل و اطلاع رسانی به مردم می کنید کار بسیار شیرینی است.

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان داشت: مهمترین امر در خبرنگاری است که فکر می کند با اعتقادات کار می کند و سفارشی نیست و این به رسانه ها شخصیت می دهد.

لاریجانی افزود: همه باید تلاش کنیم که این فضا را ایجاد کنیم که این روحیه باشد و همه باید کمک کنند که احساس شود که رسانه ها با اعتقاد و حقیقیت کار می کنند.

وی افزود: رسانه ها نیز نباید کارهای قالبی را پیگیری کنند و این نباشد که یک چیزی در ذهن ما شکل گیرد و فکر کنیم آن درست است و همواره طبق آن حرکت کنیم، چرا که ممکن است آن تصور اشتباه باشد و باید با دقت بیشتری باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: باید زمینه های آزاد اندیشی در رسانه ها ایجاد شود و باید با همه وجود در این عرصه تلاش داشته باشیم.

 لاریجانی تصریح کرد: قبول دارم که قم یک استان پر رفت و آمد و پرخبر است و در مرکز تحولات فکری و سیاسی قرار دارد، به خصوص در شرایط فعلی که یک فضای آلوده در سطح منطقه ای شاهد هستیم.

وی گفت: این درگیری های زیاد در میان مسلمانان یک درگیری های آلوده است و قم یک مرکز بزرگ فکری برای مسلمانان است و پیام قم پیام رحمت و برادری و اخوت بین همه فرق اسلامی است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به کنفرانس تکفیری ها توسط آیت الله مکارم شیرازی در قم گفت: این یک کنگره بسیار بزرگی بود و این تکفیری ها داغی است بر دل مسلمانان که باید از قم این صدا بلند می شد.

لاریجانی بیان داشت: قم شهر بین المللی است و به همین میزان حجم کار خبرنگاران زیاد است و باید بر همین اساس مسائل را پوشش دهید.

وی گفت: جایگاه قم را باید از نظر رسانه ای ارتقا داد و به وزارت ارشاد سفارش خواهم کرد و اگر لازم باید قطعا سفارش می کنم و باور دارم که رسانه ها نقش موثری دارند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قم به دلیل شرایطی که دارد باید بیشتر توجه شود، درسته است که قم یک دانشگاه استثنایی است، ولی در کنار آن یک شهر یک میلیون و اندی جمعیت هم هست که باید در کنار آن بخش به این موضوع هم توجه شود.

لاریجانی تصریح کرد: یکی از کارهای مهم در قم عمران و آبادانی قم است که مکمل آن جایگاه دانشگاهی و علمی قم است و این آبادانی قم و معرفی کار آفرینی و راه های سرمایه گذاری امر بسیار مهم بوده و افراد با استعداد بسیاری در این عرصه حضور دارند.

وی گفت: رسانه ها در معرفی کار آفرینان تلاش کنند و ابتکارات بسیار خوبی در این زمینه وجود دارد که باید این افراد که اغلب آنها نیز جوان هستند معرفی شوند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز