استاندار قم خبر داد

افتتاح و کلنگ‌زنی ۲۲۱ پروژه عمرانی همزمان با هفته دولت در قم

۱۳۹۴/۰۶/۰۱ - ۱۱:۳۷:۳۲
کد خبر: ۳۱۰۴۹۶
افتتاح و کلنگ‌زنی ۲۲۱ پروژه عمرانی همزمان با هفته دولت در قم
استاندار قم از افتتاح و کلنگ‌زنی 221 پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر 340 میلیارد تومان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، سیدمهدی صادقی امروز در نشست مطبوعاتی که در سالن امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد، ضمن تبریک دهه کرامت، ولادت حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) اظهار کرد: ترویج سیره و فرهنگ اهل بیت(ع) و در راس آن فرهنگ رضوی و فاطمی هدف بزرگ و فلسفه نامگذاری این دهه است که باید با استفاده از ظرفیت‌ها و وسائل فرهنگی و هنری به اهداف این دهه برسیم.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر گفت:‌ هفته دولت فرصتی برای انعکاس خدمات و تلاش‌های دولت است  و در این زمینه می‌توان به خدمات دو ساله دولت تدبیر و امید اشاره کرد که برای برطرف کردن مشکلات و معضلات داخلی و خارجی با وجود مانع‌تراشی‌های غیرمنصفانه تلاش‌های بسیاری انجام داده‌ است.

استاندار قم خاطرنشان کرد: دولت در این دو سال سابقه خدمت، کارنامه عملکرد درخشانی از خود به یادگار گذاشته که در سایه تدبیر و مجاهدت دولت به دست آمده است البته همدلی و همکاری مردم و مسئولان در این زمینه وجود دارد.

وی با اشاره به توافق هسته‌ای گفت: این توافق مبنایی برای از بین بردن محدودیت‌های ظالمانه بین‌المللی است که با هماهنگی مسئولان و با هدایت رهبر معظم انقلاب به دست آمد.

صادقی با اشاره به موفقیت‌های دولت تدبیر و امید در عرصه سیاست خارجی گفت: به ثمر نشستن مذاکرات هسته‌ای با کشورهای طرف مذاکره و ایجاد زمینه نفش‌آفرینی و حضور فعال در کشور و عرصه دیپلماسی بین‌الملل از جمله اقدامات دولت است که در کارنامه وی ثبت شده است.

وی خاطرنشان کرد:‌ دولت اسلامی از ویژگی‌هایی برخوردار است که می‌توان صداقت، امانتداری و اخلاق‌مداری را از جمله ویژگی‌های آن برشمرد.

استاندار قم با بیان اینکه اهداف خاصی در برنامه‌های هفته دولت پیگیری می‌شود گفت: تزریق روحیه نشاط، اعتماد عمومی به دولت از طریق تقویت پاسخگویی دولت در برابر انتظارات و مطالبات مردم با رویکرد اجتماعی از جمله این اهداف است و جامعه محوری و تاکید بر شعار دولت تدبیر و امید، دولت همدل مردم در برنامه‌ریزی‌ها پیگیری می‌شود.

وی یادآور شد:‌ دولت به پشتیبانی و حمایت مقام معظم رهبری و همراهی مردم به عنوان سرمایه‌های بزرگ تاکید دارد و سعی می‌کند با تحقق تعهدات خود به مطالبات مردم پاسخ دهد.

صادقی از افتتاح و کلنگ‌زنی 221 پروژه عمرانی با اعتباری بیش از 340 میلیارد تومان خبر داد و افزود: این پروژه‌ها در زمینه‌های مختلف زیربنایی، عمران شهری و روستایی، خدمات گردشگری،‌ بهداشت و درمان، کشاورزی، آموزش، ورزش و... است که کلنگ‌زنی و افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به جایگاه استان قم به عنوان خاستگاه انقلاب اسلامی و ام‌القرای اسلام و تشیع گفت: شهر قم باید از این شرایط ارتقاء پیدا کند، در این مسیر باید مشکلات و معضلات برطرف شود.

استاندار قم با بیان اینکه موضوع آب از موضوعات مهم و آینده استان است گفت: آب در شرایط بحرانی است، که باید نسبت به آن اقدامات کارشناسی و الگوی مصرف انجام شود و اگر مصرف صنعتی و مصارف دیگر را اصلاح نکنیم، مشکلات دیگر به وجود می‌آید و ما را به بحران جدی دچار می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: از نیروهای کاردان و با تجربه و شایسته برای انجام مدیریت‌ها استفاده می‌شود تا اهداف تحقق پیدا کند.

صادقی با اشاره به تاکیدات رئیس جمهور برای ارتباط با مرجعیت گفت:‌ رئیس جمهور همواره تاکید داشت که این ارتباط تقویت شود، بنابراین برای تسهیل ارتباطات در ابعاد مختلف مشاوری را انتخاب کردند.

وی خاطرنشان کرد: فرودگاه قم از جمله پروژه‌هایی است که مشکلات فراوانی دارد، البته به این معنا نیست که مشکلات لاینحل است و با بررسی درصدد پیدا کردن راه حل هستیم تا این پروژه به سرانجام برسد.

استاندار قم عنوان کرد:‌ تلاش می‌کنیم که پیشرفت پروژه مونوریل با سرعت ادامه پیدا کند، البته طی بازرسی‌هایی که از مترو قم داشتیم این پروژه با قوت و قدرت در حال انجام است.

وی در پاسخ به سئوالی از خبرنگاران که مطرح شد پروژه‌های شهرداری به جای روزشمار، سودشمار شده است، گفت: شرایط کنونی از اقدامات پیشین به ارث رسیده است که باید به شرایط قبل بازگشت داده شود.

صادقی با اشاره به معضل مهاجرت بی‌رویه به قم گفت: مهاجرت بی‌رویه از جمله موضوعاتی است که کل کشور به آن مبتلا است ولی در استان قم این امر بیشتر وجود دارد و افراد فراوانی به استان مهاجرت می‌کنند ولی با هماهنگی‌ها درصدد هستیم که از این روند جلوگیری شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز