ستاد راهبری اطفاء حریق مناطق طبیعی در استان قم تشکیل شد

۱۳۹۴/۰۶/۱۱ - ۱۳:۱۱:۱۹
کد خبر: ۳۱۳۸۷۸
ستاد راهبری اطفاء حریق مناطق طبیعی در استان قم تشکیل شد
ستاد راهبری و عملیات تیم واکنش سریع جهت اطفاء حریق مناطق طبیعی در اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم تشکیل شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم،  ستاد راهبری و عملیات تیم واکنش سریع جهت اطفاء حریق مناطق طبیعی با هدف ایجاد آمادگی هرچه بیشتر نیروهای سازمانی و به حداقل رساندن خسارات و آسیب های ناشی از حریق در این اداره کل تشکیل شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم در نخستین جلسه ستاد راهبری اطفاء حریق در سخنانی اظهار داشت: وقوع حریق در برخی فصول سال اجتناب ناپذیر بوده و یکی از عوامل مهم تخریب مراتع و جنگلها می باشد که مقابله با آن از توان سازمان حفاظت محیط زیست به تنهایی خارج بوده و نیازمند همراهی، هماهنگی و مشارکت دستگاههای اجرایی مرتبط است.

سید رحمان دانیالی با اشاره به افزایش آمار آتش سوزی در مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست استان قم در سالهای اخیر، بر ضرورت افزایش اعتبارات و تامین امکانات و تجهیزات لازم در جهت مقابله سریع و مناسب با حریق ایجاد شده در مناطق طبیعی تاکید کرد و گفت: نیازمندی ها و کمبودها در این راستا باید به خوبی شناسایی و اولویت بندی شوند.

وی با بیان اینکه ستاد راهبری اطفاء حریق باید با اداره کل مدیریت بحران و دستگاههای اجرایی ذیربط هماهنگ و در ارتباط باشند، خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین راهکارها برای مقابله سریع و اصولی با آتش سوزی در مناطق طبیعی، ایجاد ارتباط و تعامل با جوامع محلی و مردم بومی مناطق است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم با بیان اینکه باید دوره های آموزشی در رابطه با اطفاء حریق برای کارکنان، محیط بانان و ماموران اجرایی این اداره کل برگزار شود، تصریح کرد: کانون های ایجاد حریق در مناطق تحت مدیریت باید شناسایی و در فصول گرم سال، ممنوعیت ها و محدودیت هایی در این مناطق ایجاد شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز