۳ منطقه نمونه گردشگری قم در اولویت جذب سرمایه گذار است

۱۳۹۴/۰۶/۱۲ - ۱۳:۱۳:۲۹
کد خبر: ۳۱۴۱۶۷
۳ منطقه نمونه گردشگری قم در اولویت جذب سرمایه گذار است
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم گفت: جذب سرمایه گذار برای سه منطقه نمونه گردشگری قم از اولویت های توسعه زیرساخت های گردشگری در این استان است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، عیسی رضایی  در مراسم بازدید تعدادی از مدیران کشوری از منطقه نمونه گردشگری کاروانسرای دیر گچین افزود: طی چندماه آینده فراخوان جذب سرمایه گذار برای مناطق گردشگری طایقان، کهک و حوزه سلطان برگزار خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه تعداد 12 منطقه نمونه گردشگری در این استان وجود دارد گفت: برای 6 منطقه طی برگزاری مزایده سرمایه گذار انتخاب شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم ادامه داد: برای 6 منطقه دیگر نیز فراخوان انتخاب سرمایه گذار داده شد که برای سه منطقه متقاضی برای سرمایه گذاری وجود ندارد.
وی مناطق کرمجگان، کهک و پلنگ دره را از جمله مناطقی عنوان کرد که با وجود فراخوان برای سرمایه گذار تاکنون سرمایه گذاری برای حضور در این مناطق اعلام آمادگی نکرده است.
رضایی با اشاره به اینکه منطقه دیرگچین در سال 1389 به عنوان منطقه نمونه گردشگری انتخاب شده است گفت: کاروانسرای دیر گچین مادر کاروانسراهای ایران و جزو کاروانسراهای مشهور در کشور است.

وی افزود: در سال 91 با برگزاری مناقصه برای این منطقه سرمایه گذار انتخاب شد اما سرمایه گذار در تملک زمین برای اجرای پروژه با مشکل مواجه شد که طی برگزاری جلسه ای که هفته گذشته با حضور مدیران مربوطه برگزار شد به نظر میرسد طرح جدید سرمایه گذار که واگذاری 20 هکتار زمین برای اجرای طرح بود مورد موافقت قرار گیرد.

رضایی عنوان کرد: مجوز طبیعت گردی و کویر گردی برای سرمایه گذار در اطراف منطقه نمونه گردشگری دیرگچین صادر خواهد شد تا از این طریق بتواند بخشی از پروژه خود را راه اندازی کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خویش با بیان اینکه اینکه 14 هزار اشیای تاریخی در مخازن میراث فرهنگی قم نگهداری می شود گفت: این مخازن دارای استانداردهای لازم نیست از این رو برای ساخت مخزن جدید در صورتی که اعتبارات تخصیص یابد احداث می شود.

وی افزود: ساخت موزه نیز از دیگر اولویت های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم است در صورتی که ارگان های مربوطه از جمله مسکن و شهرسازی زمین در اختیار این اداره کل قرار دهد با تامین اعتبارات موزه آثار تاریخی احداث خواهد شد.

نظر شما